مزایا و مناقب کالا و خدمات خوب معمولا دهان به دهان می گردد و هنوز هم توصیه به دوستان و آشنایان یکی از مؤثرترین روش های تبلیغات است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از سایپانیوز، نتایج مطالعات مؤسسه تحقیقاتی باستن کانسالتینگ گروپ نشان داده است که مردم آمریکا خودروهای هوندا، هیوندایی و کیا را به هم توصیه می کنند اما در مقیاس جهانی مردم فولکس و تویوتا را توصیه می کنند. 

با این که شرکت های تولیدی در دنیا هزینه های بسیار سنگینی را برای تبلیغات متحمل می شوند اما هنوز هم روش های از مدافتاده و قدیمی تبلیغ هم در فروش کالا و خدمات مؤثرند و گاهی تأثیرشان خیلی بیشتر است.

گروه تحقیقاتی باستن کانسالتینگ گروپ برای اندازه گیری میزان تأثیر «توصیه به دوستان و آشنایان» شاخصی تحت عنوان شاخص طرفداری از برند Brand Advocacy Index یا BAI تعریف کرده و به اندازه گیری آن پرداخته است.

در حال حاضر اکثر صنایع مهم در آمریکا مثل خودروسازی، تلفن هوشمند، بانک ها و غیره روی توصیه های دوستان و آشنایان به یکدیگر کار می کنند.

در این مطالعه انجام شده از  32 هزار نفر در آمریکا و اروپا پرسیده اند که از بین 55 برند مطرح خودروسازی کدام را به دوستان و آشنایان خود توصیه می کنند. در این مطالعه در ایالات متحده مردم بیشتر هوندا، هیوندایی و کیا را به هم توصیه می کنند.

شاخص اندازه گیری شده BAI در آمریکا 63 درصد بوده است در حالی که در رده بندی جهانی، مردم خودروهای گروه خودروسازی فولکس و بعد از آن تویوتا را به هم توصیه می کنند و شاخص اندازه گیری شده BAI رقم 65 درصد بوده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار