فرمانده انتظامي استان کرمان از كشف بيش از 6 تن و 300 كيلو گرم مواد مخدر و تعداد زيادي سلاح ممنوعه در رزمايش غدير 92 جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِکرمان و بنا به اعلام مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان كرمان، سردار حسين چناريان با اشاره به اینکه رزمايش عملياتي انتظامي غدير 92 به منظور ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان هاي جنوبي و شرقي استان از روز گذشته با رمز "يا زهرا(س)" آغاز شده است ، گفت: این میزان مواد مخدر تنها در 24 ساعت اوليه ی این رزمايش کشف شده است.

وي با بيان اينکه اين رزمايش در شهرهاي جيرفت، عنبرآباد، رودبار، منوجان، قلعه گنج، کهنوج و فارياب در حال اجرا مي باشد، تصريح کرد: هدف از رزمايش غدير 92، پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز از وجود قاچاقچيان مسلح مواد مخدر، متهمان تحت تعقيب، جمع آوري سلاح هاي غيرمجاز و برخورد با دارندگان آن، دستگيري عوامل شرارت و ناامني، كشف اموال مسروقه و دستگيري سارقان، مقابله با قاچاقچيان سوخت و متخلفان از قوانين راهنمايي و رانندگي در جاده ها و شهرها مي باشد.

سردار چناریان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامي پس از ماه ها اقدامات اطلاعاتي، شناسايي کانون هاي جرم و رهگيري متهمان تحت تعقيب، دیروز موفق شدند در چندين عمليات منسجم، 3 زنداني فراري، 373 سارق، 21 آدم ربا و گروگانگير، 17 قاتل فراري، 26 عامل تيراندازي و تعدادي از متهمان تحت تعقيب را دستگير كنند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامي در اين رزمايش بيش از 6 هزار و 300 كيلو گرم انواع مواد مخدر شامل 5 هزار و 100 كيلو ترياك، 410 كيلو هرويين، 680 كيلو گرم حشيش، 2 و نيم كيلو گرم شيشه ، 100 كيلو ساير مواد را كشف و 101 قاچاقچي و 63 خرده فروش مواد را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به پاکسازي و بازرسي 982 نقطه شهري و 711 نقطه روستايي، افزود: در روز نخست اجراي اين رزمايش، 4 باند توزيع مشروبات الكلي منهدم و 94 هزار ليتر سوخت قاچاق و خارج از شبكه توزيع كشف شد.

سردار چناریان گفت: كشف 360 فقره انواع سرقت از جمله 31 دستگاه خودرو ، 71 دستگاه موتورسيكلت و 111 قبضه سلاح ممنوعه از مهمترين كشفيات اين رزمايش در حوزه مبارزه با سرقت و جرايم امنيتي است.

وی خاطرنشان کرد: اين رزمايش با توان عملياتي و اطلاعاتي بومي استان و بهره گيري از معاونت ها ، پليس هاي تخصصي و فرماندهي انتظامي در شهرستان ها و توان رزمي يگان هاي تكاوري در منطقه تا دستيابي به اهداف مورد نظر ادامه دارد.

سردار چناریان ابراز امیدواری کرد: با اجراي اين رزمايش، در راستاي ارتقاء امنيت استان، شادي روح شهداي والامقام انتظامي و ارتقاء رضايتمندي شهروندان گام برداريم./س


برچسب ها: کشف ، موادمخدر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.