در همایش غیر دولتی بین المللی ارتقای سلامت اداری که همزمان با نهم دسامبر ،سالروز جهانی مبارزه با فساد برگزار شد از شهرداری تهران به سبب فعالیت هایش در زمینه مبارزه با فساد تقدیر شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران معاون اجرایی ریاست جمهوری در این همایش گفت : در شرایط فعلی و با وجود تحریم های ظالمانه و امکانات محدود اقتصادی، مبارزه با فساد بیش از پیش معنا می یابد .

محمد شریعتمداری اظهار داشت : بروز فساد در دستگاه های اجرایی حتی این دستگاه ها را از ارائه معمولی ترین خدمات خود باز می دارد و در این فضا مبارزه با فساد به یک جهاد بزرگ تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مبارزه با فساد را به یک مطالبه عمومی تبدیل نکنیم موفق نخواهیم شد عنوان کرد : موسسات غیر دولتی باید سردمدار این حرکت باشند تا ارتقای سلامت اداری با سرعت پیش رود.

به گفته وی در کشور ما علاوه بر انگیزه های شخصی بحث فساد به عنوان یک هدف از سوی کسانی که با اساس انقلاب اسلامی مخالفند در دستور کار است.

شریعتمداری با اشاره به تضاد بین اسلام و فساد تصریح کرد : برای ما مبارزه با فساد نه فقط یک فعالیت اداری بلکه یک جهاد فی سبیل الله و همچنین یک حرکت دینی و مذهبی است.

دبیر علمی همایش و نماینده سازمان های مردم نهاد نیزدر این همایش شرایط مبارزه با فساد در کشور را مطابق با آمار ارائه شده امیدوار کننده ندانست و گفت : داشتن قانون در زمینه با فساد ، داشتن یک نهاد برای پیاده کردن قوانین و همچنین داشتن یک برنامه مدون در این جهت از جمله موارد لازم وضروری در زمینه با فساد است.

حسن عابدی جعفری اظهار داشت : در زمینه مبارزه با فساد نهادهای متعددی در کشور فعال هستند و شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی تلاش می کند تا تجمیع را در این ارگان ها فراهم کند.

وی افزود : از جمله موارد ضروری در زمینه مبارزه با فساد داشتن یک شاخص داخلی مشخص برای سنجش فساد است بطوریکه این شاخص همچون شاخص تورم و یا تولید نرخ فساد را بطور شفاف ارائه کند.

عابدی جعفری با اشاره به وجود بیش از 30 پایان نامه دکتری و همچنین 120 پایان نامه کارشناسی ارشد در زمینه مبارزه با فساد عنوان کرد : البته ارتقای سلامت اداری در کشورهای دیگر به عنوان یک رشته دانشگاهی در حال تدریس است و هیچ دور نیست تا کشور ما نیز ضمن ارتباط با این مجامع از تجربیات آنان بهره ببرد.

در دومین همایش غیر دولتی بین المللی سلامت اداری که با محوریت تبادل دستاوردهای علمی  ملی و بین المللی ارتقای سلامت اداری برگزار گردید نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در ایران بیانیه دبیر اجرایی این دفتر به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد را قرائت کرد.
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار