هتل بیستون کرمانشاه با معماری تاریخی اش سالهاست که درب خود را به روی خاطرات مردم این دیار بسته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

با توجه به اینکه این بنای تاریخی مربوط به اوایل دوره پهلوی است و در 5 تیر 1384 به ثبت ملی رسید اما حدود 10 سال است که تعطیل می باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گفت: هتل بیستون یکی از بناهای تاریخی زیبا و منحصر به فرد استان کرمانشاه است که در مرکز این شهر قرار دارد.

مرادی بیستونی افزود: هتل بیستون اولین هتل استان کرمانشاه بوده که حدود 20 تخت برای مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی داشته است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: اگر مالک این هتل بیاید و پشنهاد تغییر کاربردی آن را دهد، کارشناسان میراث فرهنگی کرمانشاه در شورای فنی این اداره کل تشکیل جلسه داده و در مورد ان تصمیم خواهند گرفت.

وی عدم همکاری مالک این هتل تاریخی را یکی از دلایل بسته شدن و عدم تغییر کاربری دادن آن دانست.

همچنین محمدرضا ستایش فر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:هتل بیستون در لیست آماری هتل های کرمانشاه قرار ندارد و بیشتر یک بنای تاریخی است تا یک هتل.

معاون گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه «من تا به حال مالک هتل بیستون را ندیده ام»، افزود: مالک هتل بیستون از زمانی که من مسئولیت گردشگری این اداره کل را بر عهده گرفته ام تا کنون هرگز هیچ مراجعه ای نداشته و گویا با ثبت ملی کردن این بنا از ابتدا مخالف بوده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، تکرار ، اما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
bahram
۱۳:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
09366161840 عالیهR