رییس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اجرای عملیات کک زدایی از کوره های واحد تقطیر این شرکت خبر داد.

 

امین رضا بلوریان در مصاحبه با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،با اعلام این خبر افزود: اجرای این عملیات توسط کارکنان واحد بهره برداری انجام شد که منجر به بهبود شرایط تولید و افزایش 35 درصدی ظرفیت دریافت مایعات نفتی از 120 هزار به 160 هزار لیتر در روز و کاهش 25 درصدی میزان سوخت مصرفی شد.

وی اظهارکرد: این عملیات برای نخستین بار در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و در واحد تقطیر مایعات گازی انجام و به منظور تامین بخار مصرفی یک خط " بخار با فشار بالا " به واحد کشیده شد.

بلوریان با بیان اینکه در طراحی اولیه این واحد پیش بینی برای کک زدایی نشده بود تصریح کرد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز در یک پروژه کار گروهی، با همکاری واحدهای بهره برداری، مهندسی و تعمیرات مکانیک طراحی و ساخته شد.

رییس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران خاطر نشان ساخت: عملیات کک زدایی طبق دستور العمل تدوین شده توسط مهندسی فرآیند و طی دو مرحله Spalling تزریق بخار به پاس های کوره و افزایش حرارت برای کندن توده های کک و Burning تزریق بخار و هوا برای سوزاندن کک های باقیمانده بر روی دیوار لوله ها انجام گرفت./س

برچسب ها: افزایش ، مایعات ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.