فکر کردن و بوییدن غذا موجب تحریک اشتها می‌شود.

 کوروش جعفریان متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: فیزیولوژیک بدن انسان طوری است که ممکن است با دیدن، چشیدن، فکر کردن و بوییدن مواد غذایی تحریک شده و اشت‌ها را افزایش می‌دهد. 

وی گفت: طبق این فرآیند فرد خود را برای خورد آماده کرده و بزاق‌ها شروع به ترشح می‌کند. 

 این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خوردن غذا باید در جهت حفظ و حیات انسان باشد، تصریح کرد: مطالعات نشان داده که اگر پیرامون خود غذاهای طبیعی قرار دهیم یعنی به صورت صنعتی تهیه شده باشند، سیستم هوشمندی که داخل بدن انسان است فعال شده و فرد را به سمت خوردن غذا هدایت می‌کند. 

جعفریان خوردن غذا در بعضی اوقات شرطی دانست و افزود: وقتی بعضی از مواد غذایی را تجربه کرده‌ و از خوردن آن لذت بردیم با فکر کردن و بوییدن آن غذا اشتهایمان تحریک می‌شود که دوباره آن غذا را بچشیم. 

وی با اشاره به اینکه اشتهای بعضی افراد قوی و بعضی دیگری ضعیف است، خاطر نشان کرد: باید در حوزه سلامت توجه خاصی داشت غذاهایی که ما را به سمت خود می‌کشانند مانند فست فود‌ها می‌تواند خوش مزه باشد اما ما را به سمت جنبه منفی و سلامتی ما را تهدید می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه انتخاب غذاهای سالم ما را به سمت سلامتی هدایت می‌کند، گفت: انواع بوهای مختلف نظیر بوی چربی‌ها، بوی کباب، قهوه، چای و انواع سبزیجات و جزء تحریک کننده‌های اشتها هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: اشتها ، غذا ، فست فود ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.