مديرعامل شرکت زامياد با بيان اينکه محصول جديد پادرا براي جلب رضايت مشتريان توليد مي‌شود گفت: قرار بود اين خودرو در اسفند 92 به بازار عرضه شود ولي به دليل تحريم‌ها اين مسئله به سال آينده موکول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران فريدون حميدي مديرعامل شرکت زامياد امروز در نشست خبري با بيان اينکه توليد پادرا براي پاسخگويي به سطح توقعات مشتريان ما است اظهار داشت: 85 درصد اين خودرو توليد داخل است و از سال آينده بين سه تا 5 هزار خودروي پادرا توليد خواهد شد.

 وي افزود: البته اين ميزان توليد در سال اول است و اگر استقبال خوبي از اين محصول شود قطعا توليد پنج هزار به 10 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد.

حميدي با اشاره به مصرف سوخت اين خودرو به 12 ليتر در 100 کيلومتر با موتور يورو4 است تصريح کرد: توليد پادرا جايگزيني براي وانت آبي نيست بلکه قرار است هم تراز با آن به بازار عرضه شود.

مديرعامل شرکت زامياد به توليد وانت آبي اشاره کرد و افزود: توليد60 هزار دستگاه خودرو نيسان ديزلي اين خودرو توانسته 450 ميليارد تومان به اقتصاد کشور کمک کند.

حميدي در ادامه با اشاره به اينکه وضعيت توليد اين شرکت اظهار داشت: يک صنعت با محدوديت‌هاي زيادي مواجه است از طرفي سال گذشته ما با کمبود منابع مالي، قطعات و عدم حمايت دولت مواجه بوديم که اين مسئله موجب پايين آمدن تيراژ توليد شد و ما نتوانستيم به برنامه اجرايي خود دست يابيم.

وي افزود: هم اکنون توليد 200 دستگاه در روز است اما به دليل ناهماهنگي زنجيره تأمين نتوانستيم به اين برنامه دست يابيم. 

حميدي تأکيد کرد: براي اينکه هزينه‌هاي ثابت و در نهايت قيمت تمام شده کنترل شود بايد ظرفيت توليد را بالا ببريم. 

مديرعامل شرکت زامياد به توليد چشم انداز توليد سال 93 اين شرکت اشاره کرد و گفت: سياست ما براين است که در سال آينده هم 40 هزار خودرو وانت آبي، 5 هزار پادرا توليد کنيم.

وي افزود: همچنين براساس برنامه‌ريزي قرار است در سال 95 محصولات جديدي را به خط توليد خود اضافه کنيم.

حميدي همچنين با اشاره به محصولات سنگين شرکت زامياد تصريح کرد: متأسفانه به دليل تحريم‌ها نتوانستيم قطعات اين محصولات را به طور کامل تأمين کنيم اما همچنان خواستار ادامه همکاري با شريک امريكايي خود يعني "ايويکو" هستيم. در همين راستا توليد دو هزار دستگاه براي "ايويکو" را در دستور کار قرار داده ايم. 


وي با بیان این‌که لغو تحریم صنعت خودرو فعلا در حد حرف بوده و عملیاتی نشده است، تصریح کرد:‌ در این شرایط با تولیدکننده موتور در آلمان مذاکراتی داشته‌ایم تا با همکاری یکدیگر موتور جدید بنزینی و دیزلی تولید کنیم.

مديرعامل شرکت زامياد در ادامه به لزوم پرداخت 30 ميليارد تومان بدهي  وزارت نفت به اين شرکت اشاره کرد و افزود: تا به امروز 440 ميليارد تومان به وزارت نفت و سوخت کشور کمک کرده ايم که قرار بود وزارت نفت 30 ميليارد تومان به ما پرداخت کند که تاکنون اين مسئله محقق نشده است.

هم‌چنين در این نشست معاون شرکت زامیاد نیز اظهار کرد: با توجه به سرعت بالای برخی از رانندگان وانت نیسان و درخواست پلیس تغییراتی بر روی ECU این خودرو داده شده به‌گونه‌ای که سرعت خودرو بیش از 110 کیلومتر در ساعت افزایش نخواهد یافت.
انتهاي پيام/

برچسب ها: تولید ، خودروی ، پادرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۲:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
1-خودرو که فقط شکل ظاهرش نیست که با تغییر پوسته بیرونی بگوییم محصول جدید !
2- این خودرو کاملا همان محصول قدیمی نیسان است که فقط اتاق جلوی آن با اتاق
یک محصول چینی درجه سه عوض شده است. اتاقبار و شاسی و قوای محرکه آن بدون تغییر همان محصول قدیمی است.
3- قطعات بدنه جدید هنوز در داخل ایران ساخت داخل نشده است و تماما از چین وارد می شود.
4- اتاق این محصول بمراتب ضعیف تر اتاق قبلی است. ( ضخامت ورق ها کاهش یافته + این اتاق برای تناژ پایین تر طراحی شده است.)
5- قالب های بدنه آن در ایران موجود نمی باشدبنابر این با هر تصادفی قطعات یدکی آن می بایست از چین وارد گردد.
6- به علت عدم همخوانی بدنه با شاسی مرکز ثقل آن جابجا شده است و اتاق در تناژ های بالا پیچیدگی فرم پیدا کرده که باعث عدم بسته شدن دربها و ایجاد سرو صدا میکند.
7- افزایش طول میله رابط گیربکس به علت عدم همخوانی شاسی و اتاق ایجاد سر و صدا در گیربکس میکند.
8- تمام مشکلات موتور /گیربکس/شاسی/ آلایندگی /مصرف سوخت/ ترمزو .... کماکان مثل نیسان قبلی در این محصول نیز وجود دارد...
حال مردم خود قضاوت میکنند!
این محصول با قیمت بالاتر نیز بفروش میرسد.
تعریف یک محصول جدید حداقل پلت فرم ( شاسی + موتور + گیربکس) جدید است.
آیا باز هم می توان به این محصول .... بگوییم محصول جدید؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۰۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۲
با سلام
شاید تعجب کنید یا... اما شدیدا به نام این خودرو اعتراض دارم و فکر می کنم اگر هرکس جای من بود این موضوع را به خوبی درک می کرد. من بچه ی 3ساله یی دارم که نامش را پس از کلی جستجو و و با کلی وسواس به خرج دادن، پادرا گذاشتم. اکنون تصور کنید این اسم شده اسم یک خودرو باری و در آینده چقدر شوخی ها که با نام بچه ی من نخواهد شد... نمی دانم مراتب اعتراض و خواهشم مبنی بر تغییر نام این خودرو را چگونه به گوش مسوولان مربوط برسانم. خواهشمندم اگر راهی هست کمک کنید.
آخرین اخبار