رییس فدراسیون کاراته کشورمان، گفت: با اتحادی که بین اعضای تیم وجود داشت، از ابتدا به قهرمانی بزرگسالان در مسابقات آسیایی اطمینان داشتم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سایت فدراسیون کاراته؛ "علیرضا سمندر" که امروز (سه شنبه) در برنامه جهان هنرهای رزمی رادیو ورزش حضور پیدا کرده بود، ادامه داد: امسال در برخی مسابقات نتایج درخشانی کسب کردیم و در چند رویداد نیز نتایجی که می خواستیم رقم نخورد تا کمی نگرانی ایجاد شود.
 
وی افزود: نتایج نوجوانان و جوانان ایران در جهانی اسپانیا برای ما غیرمنتظره بود که امیدوار بودیم تا در آسیایی امارات جبران شود اما آن چیری که انتظار داشتیم رقم نخورد.
 
سمندر گفت: به دلیل مشکلات مالی شرایط برای اعزام تیم های نوجوانان و جوانان به تورنمنت های بین المللی فراهم نشد و کادر فنی نتوانست عملکرد نفرات را در رقابت های خارج از کشور بررسی کند که این امر تاثیر گذار بود.
 
رییس فدراسیون کاراته در خصوص تیم ملی بزرگسالان تصريح کرد: به تیم بزرگسالان اعتماد داشتم و با اتحاد و همدلی که میان اعضای تیم وجود داشت مطمئن بودم که قهرمان آسیا می شویم. به همین دلیل می خواهم به کادر فنی و اعضای تیم خسته نباشید بگویم.
 
وی گفت: پیش از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، تیم ملی بزرگسالان به مسابقات جایزه بزرگ قطر اعزام شد و با نتایجی که بدست آمد، روحیه کاراته کاها افزایش پیدا کرد. اما نوجوانان و جوانان فقط در داخل کشور با حریفان ایرانی مبارزه کردند که این امر در تصمیم گیری مربیان تاثیر داشت.
 
وی در پاسخ به این سوال که ضعف تیم های نوجوانان و جوانان را در کدام زمینه دیده است، گفت: بعد از 5 سال به فدراسیون کاراته بازگشتم و معتقدم کادر فنی خوبی را برای تمامی تیم ها گزینش کردیم و هنوز هم به توانایی آنان ایمان دارم ولی عدم حضور در مسابقات مختلف باعث شد تا کادر فنی شناخت خوبی از حریفان نداشته باشد. متاسفانه این مساله باعث شد تا مربیان نوجوانان و جوانان نتوانند خلاقیت های خود را به کار بگیرند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا استعفای چند ماه قبل شهاب سلطانی پذیرفته نشد، تصریح کرد:برای هر فردی که حکم صادر می کنم فرصت کافی برای کار کردن به وی خواهم داد. سلطانی از مربیان توانمند کاراته ایران است که نفراتی چون برادران روحانی را به کاراته کشور معرفی کرده است.
 
رییس فدراسیون کاراته در مورد اشکالات موجود در رده های سنی پایه عنوان کرد: در نشست با سبک ها و هیات های استانی به آنان برنامه دادیم و خواسته ایم تا شرایط فنی را در سطوح پایه افزایش دهند. در استان ها باید مربیان کاربلد استفاده شوند تا بتوانند استعدادها را شناسایی کنند.
 
وی در مورد معرفی شدن کادر فنی تیم های ملی گفت: هم اکنون به دنبال برگزاری سوپر لیگ و سپس قهرمانی کشور هستیم و تا اسفندماه برای انتخاب کادر فنی فرصت خواهیم داشت که با بررسی های لازم به دنبال گزینش برترین ها هستیم.
 
رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: جام باشگاه های آسیا، مسابقات غرب قاره پهناور، بازیهای آسیایی اینچئون و سپس جهانی آلمان را در پیش داریم که باید با قدرت در تمامی این رویدادها به میدان برویم.
 
 سمندر در مورد شرایط سبک های غیرکنترلی نیز خاطرنشان کرد: به زودی نشستی با مسئولان سبک‌های غیرکنترلی خواهیم داشت تا راجع به تشکیل تیم ملی این بخش تصمیم گیری کنیم چراکه امسال به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم آنان را به رویدادی اعزام کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار