سه نماینده قم با موفقیت در کسب مجوز صعود به جمع تیم های راه یافته به مرحله دوم رقابت های لیگ کاراته جوانه باشگاه های کشور جزو مدعیان قهرمانی این فصل به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در سالی که فدراسیون کاراته بنا به دلایل نامشخص به کاراته کاهای توانمند و مستعد قمی نامهربانی می‌کند و بدون دلیل مشخصی نام آنها را از رده‌های سنی مختلف تیم‌های ملی کاراته حذف کرده است، استعدادهای کاراته قم در لیگ‌های کشور در حال درخشیدن هستند.


سال 1392 در واقع یکی از معدود سال‌هایی است که فدراسیون کاراته بی دلیل و مشخصا به سبب بهانه‌های شخصی، از کاراته قم و توانمندی و قابلیت‌های بالای آن روی برگردانده و هیچ یک از استعدادهای این استان را در تیم‌های ملی به کار نمی‌گیرد.

البته این اتفاق به ضرر فدراسیون کاراته شده است چرا که کاراته کاهای قمی بی دلیل پشت درب‌های بسته تیم ملی ماندند و در عضو عملکرد ضعیف کاراته کاهای اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور اسپانیا موجی از انتقاد را متوجه مسئولان فدراسیون کاراته کرده و حالا آنها باید پاسخگوی منطقی این انتقادها باشند.

البته بی تفاوتی فدراسیون کاراته به توانمندی کاراته قم با استفاده نکردن از چهره‌های مدال آور این رشته در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور امارات نیز ادامه دارد و آنها باید امیدوار باشند که تیم ملی در امارات عملکرد خوبی داشته باشد و الا فدراسیون کاراته بار دیگر با انتقادهای زیادی مواجه می‌شود.

با وجود این اتفاقات موفقیت سه نماینده کاراته قم در راهیابی به مرحله دوم فصل جاری پیکارهای لیگ کاراته رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور بار دیگر نشان داد که قم از چه ظرفیت بالایی در این رشته برخوردار است و می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

سه نماینده قم در حالی به جمع تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد مسابقات فصل جاری لیگ جوانه کاراته باشگاه‌های کشور ملحق شدند که هفته پایانی از دیدارهای دور برگشت لیگ کاراته جوانه باشگاه‌های کوشر در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله بعد در حالی مشخص شد که بین آنها سه نماینده قم نیز حضور دارند.

این در حالی است که بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته کشورمان، پس از برگزاری مسابقات هفته آخر از دور برگشت لیگ کاراته جوانه‌ها که در گروه‌های دوم، سوم، چهارم و ششم، در نهایت تیم کاراته نوجوانان شهید بیطرفان قم از گروه دوم جواز صعود را به دست آورد.

در حالی که تیم شهید احمدلو قم نتوانست از این مرحله مجوز صعود را کسب کند، تیم تجهیزات رزمی سامکوه قم در گروه چهارم به مقام نایب قهرمانی دست یافت و راهی مرحله دوم شد و سرانجام تیم کاراته نوجوانان صنایع شهاب گاز سوز قم از گروه ششم به مرحله دوم راه یافت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.