قائم مقام وزیر و مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی یزد در دومین همایش ملی توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک در دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه، گفت: رویکرد دولت دکتر روحانی در بحث اشتغال این است که تا پایان امسال 172 هزار فرصت شغلی ایجاد شود و از این مقدارشغل 400مورد مربوط به استان یزد می باشد

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد   

 

مهندس امراله فلاح زاده، قائم مقام وزیر و مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی یزد در دومین همایش ملی توسعه پایدار دردانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه گفت: یکی از مولفه هایی که می تواند در توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک موثر باشد، بحث اشتغال و کسب و کار است.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی یزد گفت: سمت و سوی دولت یازدهم این است که به مرور زمان دولت را از حوزه اقتصاد اشتغال خارج کند.

مهندس فلاح زاده بیان داشت: بر اساس برنامه پنج ساله، سهم دولت در تولید ناخالص داخلی باید به کمتر از ۲۰ درصد و سهم بحث خصوصی و تعاون به ۵۵ درصد برسد. سهم دولت الآن نزدیک به ۷۵ درصد است اما در سطح بین المللی همانطور که شاهد هستیم سهم دولت ایران بسیار کم بوده است، ما نیز با این حرکت جهانی حرکت کنیم.

فلاح زاده  افزود: یکی ازراه هایی که باعث  توسعه پایدار می شود ایجاد و تقویت مشاغل خانگی در سطح وسیع است و اولویت اولیه اداره کار و تعاون نیز همین است. این بحث، مزایای زیادی دارد از جمله توازن در مسئولیت، از بین بردن هزینه های ایاب و ذهاب، انتقال تجارب به شیوه ای غیر رسمی، کاهش نرخ بیکاری و… اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ۴۸۰ هزار میلیاد تومان نقدینگی که در دست مردم است باید صرف کاهش نرخ بیکاری ۵/۱۲ درصدی شود و همین اقتصاد را پویا می کند.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی یزد افزود: رویکرد دولت دکتر روحانی در بحث اشتغال این است که تا پایان امسال ۱۷۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شود و از این مقدار، تقریبا چهار هزار و ۴۰۰ شغل مربوط به استان یزد می باشد.

وی تصریح کرد: در تقسیم بندی اعتباری که در این زمینه داشته ایم ۱۵۲ میلیاد تومان سهم ۶ ماهه دوم استان یزد در بحث اشتغال می باشد که از این میزان اعتبار ۶۰ درصد آن باید صرف مشاغل خانگی شود./س

برچسب ها: رویکرد ، اشتغال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.