استفاده از مسواک خشک به دلیل زبری، سفتی، اصطکاک بیشتری را ایجاد کرده در نتیجه سایش بیشتری در نواحی طوق دندان ایجاد می‌کند.

فرهاد شفیعی متخصص دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص اینکه مسواک خشک بهتر است یا مرطوب گفت: استفاده از مسواک مرطوب به دلیل کاهش اثر سایشی مسواک روی می‌نای دندان بهتر است. 

وی افزود: مسواک خشک به دلیل زبری و سفتی اصطکاک بیشتری را ایجاد می‌کند، در نتیجه سایش بیشتری در نواحی طوق دندان ایجاد می‌شود. 

شفیعی ادامه داد: سایش دندان یکی از معضلاتی است که در ناحیه دندان به علت استفاده از خمیر دندان‌های غیر استاندارد و یا مسواک‌های زبر و خشک به وجود می‌آید. 

وی با اشاره به اینکه اگر خمیر دندان را روی مسواک مرطوب قرار دهید تأثیر بیشتری دارد، افزود: در بیمارانی که کمبود بزاغ دهان دارند تأثیر خمیر دندان بسیار کاهش می‌یابد. 

این متخصص دندانپزشک تصریح کرد: مسواک در حالت مرطوب بهتر در فضای بین دندانی نفوذ پیدا می‌کند و تأکید کرد مسواک به تنهایی کافی نیست و توصیه می‌شود از نخ دندان نیز استفاده شود چرا که بیشترین پوسیدگی در فضاهای بین دندانی اتفاق می‌افتد. 

وی در پایان اشاره کرد: بهتر است از نسل جدید مسواک‌ها که در انتهای رشته‌های مسواک یک لایهٔ موئی شکل در حدود ۱تا۳ میلی‌متر وارونه استفاده شود چرا که این نوع مسواک‌ها در فضای بین دندانی قرار گرفته و به خوبی بلاک‌ها را از روی دندان‌ها حذف می‌کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: مسواک ، دندان ، رطوبت ، زبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار