علت كمبود توليد محتوا در حوزه‌هاي علوم انساني مبتني بر اسلام، كم كاري در اين زمينه است و برای رسیدن به علوم دینی، راهی طولانی در پیش است و از طريق مطالعات منظم و شناساندن معایب و نقایص الگوهاي غربی با مطالعه و پژوهش زياد و فوق برنامه مي‌توانيم به اين مهم دست يابيم.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام والمسلمين دكتر غلام رضا صديق اورعي با بيان اينكه الگوهاي غربي مشاوره و روانشناسي نمي تواند پاسخگوي نيازهاي جامعه ما باشد، عنوان كرد: مدل‌هاي موجود در روانشناسي غربي، حتي با يكديگر نيز اشتراكي ندارند و تنها بعضي از آنها از نظر فهم عمومي نزديك هستند.

وي افزود: مشاوران ديني و صاحب فن در اين حوزه، بايد نظريه‌هايي كه با فهم ديني و اخلاق مداري تناسب دارد را انتخاب كنند تا خلاء دانش در اين مقوله پر شود.

اورعي همگرايي متفكران و انديشمندان حوزه و دانشگاه را در به نتيجه رسيدن اين امر مهم، لازم و ضروري دانست و گفت: متفكران و انديشمندان با هم نقطه اشتراكي دارند و آن هم مسلمان بودن آنهاست. تفاوت زيادي بين اين دو وجود ندارد. اگر حوزه از منظر‌هاي ديگري به سراغ منابع ديني برود، قطعا بيشتر و بهتر مفيد فايده خواهد بود./س

برچسب ها: کمبود ، تولید ، محتوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.