عضو هیات علمی گزینش اساتید قرآن دانشگاه آزاد سراسر کشور از ایجاد انجمن‌‌های قرآن پژوهی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حسن فروغی افزود: این انجمن ها پس از ایجاد ر قالب طرحی انجمن قرآن پژوهی دانشگاهی به صورت گسترده در دانشگاه‌ها توسعه می یابند که با محوریت دانشجویان حرکت‌های قرآنی به صورت خودجوش دانشجویی ایجاد شود.


وی ابراز کرد: قم به عنوان اولین منطقه  در میان مناطق دانشگاه‌های آزاد اسلامی انجمن قرآن پژوهشی را ایجاد خواهد کرد.

عضو هیات علمی گزینش اساتید قرآن دانشگاه آزاد سراسر کشور، گفت: همچنین شورای ویژه قرآنی در منطقه 18 دانشگاه آزاد اسلامی که ویژه قم است تشکیل شده و به صورت ویژه به امور قرآنی خواهد پرداخت و طرح‌های قرآنی در آن تصویب و اجرایی می‌شود.

فروغی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طرح حفظ قرآن با هدف انس حقیقی و واقعی دانشجویان با قرآن را اجرا می کند، ابراز امیدواری کرد که دو واحد درسی الزامی فوق برنامه برای آن تصویب شود تا بتوان آن را برای کلیه مناطق دانشگاه آزاد الگوسازی کنیم.

وی هم‌چنین نبود رشته قرآن و حدیث را یکی ازخلاء‌های موجود در دانشگاه آزاد قم ذکر کرد و افزود:در کنار سایر رشته‌های علوم انسانی باید رشته علوم قرآن و حدیث نیز مورد توجه قرار گیرد./س
برچسب ها: قم ، انجمن ، قرآنی ، پژوهی ، دانشگاه ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.