نخست وزير تايلند روز سه‌شنبه اعلام کرد پيش از برگزاري انتخابات سراسري در تاريخ دوم ماه فوريه (13 بهمن‌ ماه) ، از سمت خود کناره‌گيري نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسوشيتدپرس ، مخالفان دولت تايلند از يينگلاک شيناواترا نخست وزير اين کشور خواستند طي 24 ساعت در مورد کناره‌گيري از سمت خود تصميم‌گيري کند.

در اين حال، يينگلاک که ديروز تاريخ برگزاري انتخابات را تعيين کرده بود در گفتگو با خبرنگاران تصريح کرد: طبق قانون اساسي، من بايد به وظيفه خود به عنوان نخست وزير عمل کنم. طبق قانون اساسي، پس از منحل شدن پارلمان بايد انتخابات سراسري برگزار شود. آنگاه نخست وزير جديد مي‌تواند در سمت خود مشغول به کار شود.

وي افزود: اکنون که دولت پارلمان را منحل کرده است، از شما مي‌خواهم به تظاهرات خاتمه دهيد و همه طرفين در انتخابات شرکت کنند.

شيناواترا در پاسخ به نقش خانواده‌اش در عرصه سياسي تايلند با ناراحتي پاسخ داد درک نمي‌کند که چرا خانواده وي به مسئله‌اي در سياست اين کشور تبديل شده است.

دولت تاکسين شيناواترا برادر يينگلاک در سال 2006 در پي يک کودتاي نظامي سرنگون شد. تظاهرکنندگان يينگلاک را متهم کرده‌اند که به عنوان نماينده برادر خود در تايلند عمل مي‌کند.

 رهبر تظاهرکنندگان در تايلند روز دوشنبه به راهپيمايي 150 هزار نفر از مخالفان خاتمه داد و اعلام کرد جنبش وي اکنون قدرت سياسي زيادي کسب کرده است.

پس از چندين هفته ناآرامي‌هاي سياسي و خشونت‌آميز، خيابان‌هاي بانکوک سه‌شنبه که روز تعطيلي ملي در تايلند است، آرام بودند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار