وزارت امور خارجه سوريه دو نامه به دبير کل سازمان ملل متحد و رئيس شوراي امنيت درباره مداخله آشکار عربستان سعودي در امور داخلي سوريه فرستاد و اعلام کرد بيش از 300 سعودي در روزهاي اخير در سوريه در کنار گروههاي تروريستي کشته شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، وزارت  امور خارجه سوريه در اين دو نامه تأکيد کرده است نظام حکومتي سعودي و سازمان اطلاعاتي آن و ابزارهايش يعني باندهاي تروريستي در سوريه ، بيشترين سهم را در ريختن خون سوريها دارند.

وزارت خارجه سوريه تصريح کرده است نظام سعودي به حمايت از گروههاي تروريستي مسلح در سوريه ادامه مي‌دهد.

در اين نامه‌ها تأکيد شده است نظام حکومتي در عربستان از وجود مقدسات اسلامي ديني در خاک اين کشور سوء استفاده مي‌کند تا به تروريسم در سوريه از طريق گسترش انديشه تکفيري و تشويق به صدور فتواهاي جهاد عليه سوريه که از اسلام اهل تسامح به دور است ، مشروعيت بدهد.

وزارت خارجه سوريه افزوده است سازمان اطلاعات عربستان که بندر بن سلطان رئيس آن است به تازگي با هماهنگي با همتايانش در کشورهاي همسايه به فعالسازي مجدد گروههاي تررويستي اقدام کرده و عربستان از سالها پيش اين گروهها را ايجاد و از آنها حمايت کرده است.

وزارت خارجه سوريه تصريح کرده است هزاران تروريست سعودي تحت فرمان شبکه موسوم به جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام و ارتش اسلام مي‌جنگند و تعداد سعوديها در اين اواخر بين 10 تا 15درصد در سوريه افزايش يافته است.

اين نامه‌ها تصريح کرده است نيروهاي مسلح سوري توانسته‌اند بيش از 300 تروريست سعودي را به تازگي به هلاکت برسانند.

وزارت خارجه سوريه تأکيد کرده است نظام حکومتي سعودي و سازمان اطلاعات و ابزارهاي آن يعني باندهاي تروريستي در سوريه با مشارکت در جنايات تروريستي عليه غير  نظاميان ، ساختمانهاي دولتي ، اماکن اسلامي و مسيحي ، بيشترين سهم را در ريختن خون سوريها دارند و آخرين مورد حمله به اماکن عبادي نيز حمله به مسجد اموي با خمپاره بود. تروريستها همچنين به شهر تاريخي معلولا در ريف دمشق و به دير مارتقلا در آن يورش بردند و رئيس اين دير و شماري از راهبه‌ها را به عنوان گروگان ربودند.

وزارت خارجه سوريه افزود اينکه وزير امور خارجه عربستان به فرستادن سلاح و تروريست براي باندهاي تروريستي در سوريه افتخار مي کند ، يک موضوع بسيار خطرناکي است که ايجاب مي‌کند شوراي امنيت تدابير فوري اتخاذ کند به ويژه آنکه بيشتر اين باندها با آن دسته از شبکه‌هاي تروريستي که نامشان در کميته مجازاتهاي وابسته به شوراي امنيت گنجانده شده است ارتباط دارند و اين اقدامات عربستان با قطعنامه‌هاي ديگر شوراي امنيت از جمله قطعنامه شماره 1373شوراي امنيت مغايرت دارد. اين قطعنامه از همه کشورها خواسته است از هرگونه کمک صريح يا ضمني به تشکلها يا افرادي که در اقدامات تروريستي دست دارند خودداري کنند.

همچنين در اين قطعنامه درخواست شده است به جذب نيرو توسط گروهها پايان داده و جلوي مسلح شدن تروريستها گرفته شود.

وزارت خارجه در نامه‌هاي خود به شوراي امنيت و سازمان ملل از دبير کل و شوراي امنيت خواسته است تدابير مناسب فوري را اتخاذ کنند تا نظام سعودي را مسئول حمايت از تروريسم در سوريه بدانند که منطقه و همه جهان را تهديد مي‌کند.

وزارت خارجه سوريه افزوده است اميدوار است کميته‌هاي فرعي مرتبط با مبارزه با تروريسم به صورت جدي به اين اطلاعات توجه و تدابير لازم براي متوقف کردن اين فعاليت بي‌سابقه نظام سعودي را در حمايت از تروريسم متوقف کنند.


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار