نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی از توسعه دانشگاه جامع علمی- کاربردی دماوند و ایجاد این دانشگاه در منطقه فیروزکوه خبر داد.

ˈحمیدرضا مشهدی عباسیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: طی نشستی با ˈعبدالرسول پورعباسˈ رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور، مقرر شد تا این دانشگاه در شهرستان فیروزکوه ایجاد و در دماوند و رودهن توسعه یابد.

وی گفت: امروز حدود 330 رشته فنی در سطح دانشگاه های کشور وجود دارد و با عنایت به نیاز جامعه به وجود تکنسین های رشته های مختلف، ایجاد و توسعه این رشته ها از طریق ایجاد و توسعه واحدهای دانشگاهی علمی- کاربردی در منطقه اجتناب ناپذیر است.

مشهدی عباسی افزود: این مسأله وقتی اهمیتی دوچندان می یابد که بدانیم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه و رودهن از قابلیت ها و ظرفیت های بالایی از نظر توسعه صنعتی، گردشگری و کشاورزی برخوردارند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با تحقق این مهم بتوان نیروهای متخصص لازم را در راستای تعالی و بالندگی همه جانبه منطقه و حوزه انتخابیه بکار گرفت.

دانشگاه جامع علمی- کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلان بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی هستند تشکیل و با بکارگیری و سازماندهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره های علمی- کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام می کند.

دانشگاه جامع علمی - کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی - کاربردی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می شود.

هدف دانشگاه جامع، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است، به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می شود، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.

هم اینک دانشگاه جامع علمی- کاربردی آسانسور دماوند و مرکز علمی- کاربردی شهرداری رودهن در منطقه دایر هستند و به تربیت دانشجو می پردازند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.