اولين جشنواره آثار پژوهشي برتر در حوزه بهره‌وري امروز در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد آذرمند دبير جشنواره و معاون نظارت و ارزيابي سازمان ملي بهر‌ه‌وري در آغاز اولين جشنواره آثار پژوهشي برتر در حوزه بهره‌وري اظهار داشت: رشد بهره‌وري به عنوان يکي از اصلي‌ترين عوامل رشد بلند مدت درآمد سرانه شناخته شده و افزايش مستمر آن مي‌تواند موجب افزايش سطح رفاه ملي و ارتقاي جايگاه کشور بين ساير کشورها شود.

وي ادامه داد: به باور برخي اقتصاددانان تنها عاملي که در بلند مدت منجر به رشد اقتصادي پايدار مي‌شود، افزايش بهره‌وري کل عوامل توليد است.

آذرمند افزود: اهميت بهره‌وري موجب شده است مسئولان ارشد نظام و مديران ارشد اجرايي کشور همواره آن را مورد تاکيد قرار دهند البته روشن است دستيابي به اهداف تعيين شده در زمينه بهره‌وري مستلزم مطالعات و پژوهشهاي جدي و مستمر در اين حوزه است.

دبير جشنواره آثار پژوهشي برتر در حوزه بهره‌وري گفت: سازمان ملي بهره‌وري ايران تلاش مي‌کند تا به عنوان دستگاه مسئول برنامه‌ريزي، سياستگذاري و پايش و ارزيابي بهره‌وري در کشور تلاش دارد نقش خود را ايفا کند که برگزاري اين جشنواره گامي در اين راستا تلقي مي‌شود.

آذرمند تصريح کرد: از مجموع 500 اثر پژوهشي ارسال شده در بخش مقالات سه مقاله به عنوان مقاله برتر و 28 مقاله به عنوان مقاله شايسته تقدير، در بخش پايان‌نامه‌ها 12 اثر به عنوان آثار شايسته تقدير، در بخش کتاب يک عنوان کتاب به عنوان اثر برتر و دو کتاب به عنوان آثار شايسته تقدير شناسايي شدند.

وي دررابطه با ارزيابي آثار برگزيده اظهار داشت: در ارزيابي و انتخاب آثار معيارهايي نظير کاربردي بودن موضوع پژوهشي، مباني نظري، روش شناسي، يافته‌هاي اول و نوآوري مد نظر قرار گرفت.

آذرمند خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفته پژوهش بهانه‌اي است تا سازمان ملي بهره‌وري ايران از تلاش و کوشش پژوهشکاران حوزه بهره‌وري کشور تقدير به عمل آورد.

براساس اين گزارش، اولين جشنواه آثار پژوهش برتر در حوزه بهره‌وري امروز در محل معاونت برنامه‌ريزي ونظارت راهبردي رئيس جمهور با حضور رويا طباطبايي رئيس سازمان ملي بهره‌وري و پيشکسوتان حوزه بهره‌وري برگزار شد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: بهره وری ، اولین ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار