دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی در دوره اصلاحات پیاده نظام دولت شده بود به طوری که حجاریان گفت جنبش دانشجویی حرف مفت است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "رامین شمسایی" دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در میز گرد 60 سال جنبش دانشجویی که عصر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تاکید براینکه مهم‌ترین مولفه جنبش دانشجویی روحیه استبکارستیزی است، اظهار داشت: سلام بر سه شهید 16 آذر سال 1332 که با ایستادگی در برابر استکبار که برای حفظ آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه فعالیت جنبش دانشجویی از مبارزه با استکبار آغاز شد، تصریح کرد: در دهه‌ 30 اسلام جلوه گوشه‌گیر داشته و تعالی مارکسیستی جذاب بود به طوری که مسلمانان و بچه‌های مذهبی وحزب‌اللهی مورد تمسخر قرار می‌گرفتند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به تشکیل جنبش دانشجویی در دوران انقلاب مطرح کرد: جنبش دانشجویی تشکیل شد تا دانشجویان مسلمان بتوانند به راحتی نماز بخوانند و مسخره نشوند و حرکت جنبش دانشجویی در راستای مبارزه علیه اشراف‌گرایی و ترویج اسلام‌گرایی بوده است.

شمسایی با بیان اینکه کسانی که می‌گویند امروزه دانشگاه پادگان است خاطرات چمران را مرور کنند، مطرح کرد: در سال 1332 فضای دانشگاه‌ها با خفقان زیادی مواجه بود که جنبش دانشجویی به کمک روحانیت توانست تحولاتی را در فضای دانشگاه ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه جنبش دانشجویی به احزاب وابسته نیست، اضافه کرد: جنبش دانشجویی نیازمند فکری است تا بتواند جریان‌های صحیحی را در سطح جامعه راه‌اندازی کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه تشکیل بسیج دانشجو و طلاب در سال 58 به فرمان امام خمینی انجام شد، تصریح کرد: باید پیام امام راحل را بازخوانی کنیم و خواسته‌های ایشان را که مبنی بر مبارزه با استکبار و عدم غفلت از اقدامات دشمن بوده دنبال کنیم.

شمسایی ادامه داد: کسانی در برهه‌ای از زمان دولت تشکیل داده و گفتند که حزب‌اللهی‌ها باید مانور تجمل بگذارند، از همان موقع بود که انحراف جنبش دانشجویی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی در دوره اصلاحات پیاده نظام دولت شده بود به طوری که حجاریان گفت جنبش دانشجویی حرف مفت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شمسایی ، دبیر ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار