عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه با افتخار می گوییم بزرگراه طبقاتی شهیدصدر به دست پر توان مهندسان ایرانی ساخته شده یکی از نقاط قوت و ارزش این پروژه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ایرج ندیمی گفت: پروژه بزرگراه طبقاتی شهیدصدر از سه منظر مورد ارزشگذاری است، اینکه هر کسی می گوید این پروژه را چه کسانی ساختند و ما با افتخار می گوییم مهندسان ایرانی، نشان می دهد اعتماد به مهندسان و جوانان در کشور شکل گرفته و این خود یکی از نقاط قوت پروژه شهیدصدر است .

وی تصریح کرد: در منظر دوم این پروژه به ما نشان داد برای حل مسائل ترافیکی که یکی از معضلات جدی کلانشهر تهران است، باید وارد حیطه های جدیدی از صنعت راهسازی و پل سازی شویم و به دنبال این صنعت هم باشیم .

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه در کلانشهر تهران دو معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت نشینان را با مشکل جدی مواجه کرده است، گفت : بی شک برای روانی ترافیک در کلانشهرهایی مانند تهران پل هایی نظیر پل طبقاتی صدر را نیاز داریم. از سوی دیگر با توجه به نیاز شهر به این دست پروژه ها شهرداری نمی تواند تمام سرمایه و هزینه کرد پروژه ها را تقبل کند. از این رو لازم است تا همانند بزرگراه تهران-قم ، شهروندان برای تردد از آن عوارض پرداخت کنند.

ندیمی با تاکید بر اینکه شهروندان باید در هزینه ساخت پل های بعدی در شهر تهران با مشارکت در پرداخت عوارض در تردد شریک شوند، اظهار کرد: شهرداری نباید برای گرفتن عوارض نگران باشد.

وی افزود: البته پروژه صدر اولین پروژه بود و شهروندان چشم انتظار تحول در صنعت راهسازی بودند، اما در ساخت پل های بعدی باید عوارض را ملزوم اجرای پروژه قرار دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت گسترش مترو یکی دیگر از راهکارهای کاهش ترافیک و آلودگی هواست، گفت: طی سال های گذشته بودجه توسعه حمل و نقل عمومی از سوی دولت پرداخت نشده است. از این رو در اصلاحاتی که در فراکسیون مدیریت شهری داشتیم در پرداخت بودجه حمل و نقل عمومی به تفاهماتی رسیدیم که بودجه تخصیص یافته به صورت ماهانه و یا سه ماهه پرداخت شود. از سوی دیگر به منظور اخذ ، حسابی خاص در خزانه به نام شهرداری باز خواهیم کرد که بودجه های اختصاص یافته پرداخت شود.

به گفته ندیمی نمایدگان در قانون جدید این شرایط را فراهم خواهند کرد تا بودجه حداقل حمل و نقل فصلی پرداخت شود .
انتهای پیام/
 
برچسب ها: مجلس ، کاهش ، ترافیک ، پل ، پروژه ، صدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار