ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین با گروه های مسلح در شرق شهر النَبْک در استان ریف دمشق کنترل کامل این شهر را به دست گرفت و شهر را از گروه های مسلح پاکسازی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خانم "رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در عملیات پاکسازی شهر النبک همراهی کرده گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه با ورود به شهر النبک از 3 محور، گروه های مسلح را در شرق این شهر محاصره کرده و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.

پس از این درگیری های سنگین، بقیه افراد مسلح از النبک به سوی شهر "یَبرود" و کوه های مجاور فرار کردند.

یکی از افسران ارتش در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما هم اکنون در اصلی ترین میدان شهر النبک مستقر شده ایم، و همه خروجی های این شهر تحت کنترل ما قرار دارد. تعدادی از اعضای گروه های مسلح کشته شدند، تعدادی نیز به اسارت ارتش درآمده و تعدادی هم فرار کردند.

شهر النبک درپی پاکسازی همه مناطق آن از گروه های مسلح هم اکنون کاملاً امن و آرام است و گروه های کشف و خنثی ارتش سوریه تعدادی بمب در مناطق مختلف را کشف کرده است.
یکی دیگر از افسران ارتش سوریه گفت: گروه های مسلح تلفات بسیار زیادی در شهر النبک به جای گذاشتند.

با پاکسازی شهر النبک درگیری های منطقه بسیار مهم و راهبردی القَلَمون نیز به زودی پایان خواهد یافت و ارتش برای بازکردن مسیر حمص – دمشق هم باید شهر یبرود را از گروه های مسلح کاملاً پاکسازی کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار