مدیر طرح ملی حفاظت از تالابها عدم هماهنگی بین مسئولان را مهمترین معضل تالابهای کشور عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن سلیمانی روزبهانی  افزود: یکی از مشکلات کلیدی که در حال حاضر تالابهای کشور با آن مواجه هستند عدم هماهنگی بین دست اندرکاران و برنامه ریزان تالابها اعم از بخش بهره برداری و حفاظت است.
 
به گفته وی، در حقیقت عدم وجود برنامه مدون برای مدیریت حوزه آبخیز تالابهای کشور هم کشاورزان و هم بهره برداران آبی و هم جوامع محلی را با چالشهای زیادی مواجه کرده است.
 
مدیر طرح ملی حفاظت از تالابها تصریح کرد: دستگاههای مختلف عمدتا نگاه بخشی به تالابها داشته و هر یک از منظر خود برای توسعه در حوزه تالابها برنامه ریزی می کنند و در بسیاری موارد برنامه های آنها باهم تقابل دارد. این در حالی است که الگوی مدیریت تالابها بایستی الگویی به هم پیوسته باشد.
 
وی ادامه داد: با برگزاری نشستهای مختلف با بخشهای گوناگون مرتبط با حوزه تالابها اعم از سازمانهای غیردولتی و اساتید دانشگاه و مراکز تحقیقاتی قصد داریم که مجموعه مستندات و دانش مدیریتی روز را در حوزه تالابهای دنیا به کارشناسان و دست اندرکاران کشور معرفی کرده تا مراکز علمی - پژوهشی بتوانند از این ابزارها و نظرات مشورتی برای مدیریت به هم پیوسته و زیست بومی تالابها استفاده کنند.
 
به گفته سلیمانی، عدم توجه به الگوهای توسعه پایدار و روز دنیا در حوزه تالابها موجب شده وضعیت تالابهای کشور امروز به بحران برسد و به غیر از حوزه تالابها دیگر بخشهای کشور با چالشهای گوناگونی از جمله ریزگردها، مواجه شوند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.