در واقع موضوع این اثر، گزارشی است داستان‌گونه از زندگی پر فراز و نشیب و عبرت‌آموز عقیله بنی‌هاشم و بزرگترین بانوی اسلام در زمان خویش، یعنی حضرت زینب کبری(س).

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ کتاب «بانوی کربلا، حضرت زینب(س)» به قلم دکتر عائشه بنت‌الشاطی و ترجمه آیت‌الله سیدرضا صدر و به اهتمام سیدباقر خسروشاهی،‌ از سوی انتشارات بوستان کتاب چاپ شده است.

مولف که از نویسندگان نامی عرب و فرزند یکی از روحانیون مصری است، در این اثر، زندگینامه حضرت زینب کبری(س) را با قلمی شیرین و سبکی دلپذیر نگاشته است. از کتاب او در باره شخصیت عظیم حضرت زینب (س)، به نام «بطله کربلا» ترجمه‏ های دیگری هم انجام گرفته است، اما ترجمه استادانه و شیوای مرحوم آیت الله صدر، از برجستگی خاصی برخوردار است.

در واقع موضوع این اثر، گزارشی است داستان‌گونه از زندگی پر فراز و نشیب و عبرت‌آموز عقیله بنی‌هاشم و بزرگترین بانوی اسلام در زمان خویش، یعنی حضرت زینب کبری(س).

مطالبی که در این کتاب آمده، تنها سرگذشت پرماجرای «بانوی کربلا» نیست، بلکه رویدادهایی است تکان دهنده و غم ‌انگیز از تاریخ مسلمانان در مقطع خاصی از تاریخ صدر اسلام که در اثر برخورد دو حرکت کاملاً متفاوت و متضاد بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص) به وجود آمد، یک حرکت که می‌کوشید روش و منش رسول خدا(ص) را در تمام ابعاد فکری و اجتماعی دنبال کند و حرکت دیگری که می‌خواست نظام سیاسی و اجتماعی دوران جاهلیت را در قالب دیگر برکرسی بنشاند.

به عقیده نویسنده کتاب، زینب کبری(س)،‌ در برهه‌ای از زمان -‌در حالی‌که غل و زنجیر بر تن داشت و در مجموعه‌ای از اسرا قرار گرفته بود- رهبری حرکت اول یعنی پیروی از روش پیامبر اسلام را به عهده گرفته و به تصدیق دوست و دشمن توانست به خوبی از عهده آن برآید و رسالت خویش را به پایان برد.

کتاب بانوی کربلا؛ حضرت زینب (سلام الله علیها) تالیف دکتر عائشه بنت الشاطی است که آیت الله سیدرضا صدر ترجمه و انتشارات بوستان کتاب آن را منتشر کرده است.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار