تالاب 10 هکتاری" آق " در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا احیا می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: تالاب آق یکی از تالاب های طبیعی و ساحلی این شهرستان است که با همکاری نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان احیا می شود.

شهروز قلی نژاد برداشت بی رویه شن و ماسه از ساحل و بهره برداری بی رویه از منابع تامین آب تالاب بدون ارزیابی زیست محیطی را از دلایل پیشروی دریا به سمت این تالاب را اعلام کرد.

وی یادآور شد : پس از بازدید فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از این تالاب مقرر شد اعتبارات لازم برای احیای آن اختصاص یابد .

رئیس محیط زیست آستارا بهسازی راه ها و دهنه های خروجی آب تالاب به دریا ، دیوارکشی ، لایروبی و آزادسازی حریم رودخانه و چشمه ها ، هدایت آب تالاب استیل عباس آباد به تالاب آق ، هدایت آب های سطحی و عمقی اطراف تالاب به درون آن و تکمیل محل دیده بانی را از جمله طرح هایی دانست که می تواند تالاب آق را از خطر نابودی نجات دهد.

تالاب آق آستارا از زیستگاه های با اهمیت نواحی جنوبی دریای خزر در استان گیلان است که همه ساله در فصل زمستان پذیرای هزاران پرنده ای است که از سرزمین های یخ زده نیم کره شمالی به این منطقه مهاجرت می کنند.

تالاب آق شهرستان آستارا در گذشته 100 هکتار وسعت داشت ./.س


انتهای پیام
برچسب ها: تالاب ، آق ، آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.