ساعاتي پس از آنکه نخست وزير تايلند در تلاش براي فرونشاندن بحران سياسي عميق اين کشور پارلمان را منحل کرد، دولت تايلند روز دوشنبه اعلام کرد انتخابات دوم ماه فوريه برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشيتدپرس ، تيرات راتاناسوي سخنگوي دولت تايلند در گفتگو با اين خبرگزاري اعلام کرد تاريخ برگزاري انتخابات در نشست کابينه در بانکوک تعيين شد.

اين اقدامات غيرمنتظره در شرايطي اتخاذ شده است که بيش از 150 هزار معترض که وعده داده اند دولت يينگلوک شيناواترا نخست وزير تايلند را سرنگون خواهند کرد، براي رويارويي نهايي به‌طور مسالمت‌آميز در خيابان‌هاي پايتخت اين کشور راهپيمايي کردند.

تحليلگران مي‌گويند بعيد است انتخابات، مخالفاني را راضي کند که خواهان خلاص کردن تايلند از شر اعمال نفوذ خانواده قدرتمند يينگلوک هستند.

معترضان خواهان تشکيل يک شوراي مردمي غيرمنتخب به عنوان جايگزين دولت به طور دموکراتيک انتخاب شده در تايلند هستند.

يينگلوک پيش از اين در سخناني که از تلويزيون پخش شد، اعلام کرد تا زمانيکه نخست وزير جديد انتخاب شود، به عنوان نخست وزير موقت فعاليت خواهد کرد.

از زمان سرنگون شدن تاکسين برادر يينگلوک توسط ارتش تايلند در کودتاي سال 2006، اين کشور درگير آشوب سياسي است.

معترضان، يينگلوک را به خدمت به عنوان عامل برادر خود متهم مي‌کنند؛ فردي که به منظور اجتناب از گذراندن دوره حبس محکوميت خود به جرم فساد، در تبعيد خودخواسته در دبي زندگي مي‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار