رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وضعیت هوای مشهد طی چند روز اخیر تا به امروز همچنان دروضعیت هشدار قرار داشته و ممکن است این روند تا چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

حمید صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اشاره قرار داشتن هوای امروز مشهد در وضعیت هشدار گفت: امروز، میزان آلاینده ها بر اساس شاخص PSI عدد 119 است و طی چند روز گذشته هم بالاترین عدد، 135 بوده است البته در برخی از ایستگاه ها تا عدد 158 نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به اجرایی نشدن دو مصوبه کارگروه آلودگی هوا گفت: دو مصوبه تغییر سوخت نیروگاه توس و و اعمال محدودیت ترافیکی در محدوده مرکز شهر مشهد اجرا نشده است و ما در حال حاضر پیگیر علت عدم اجرا نشدن این مصوبات از ارگان های مربوطه هستیم.

صالحی افزود: همچنین مصوبه استقرار اورژانس در میادین اصلی شهر نیز اجرا نشده است که با توجه به حضور اورژانس در بسیاری از نقاط شهر، اجرایی نشدن این مصوبه مشکل آفرین نبوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان به ضرورت تلاش مردم برای رعایت استاندارهای جلوگیری از آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: هرفردی ممکن است خود در آلوده کردن هوا نقش داشته باشد بنابراین از مردم می خواهیم از فعالیت هایی همچون استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین خودداری کرده و به این شیوه به کاهش میزان آلاینده ها در جو کمک کنند. /س

برچسب ها: هوا ، مشهد ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.