مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از 15 هکتار اراضی زیرکشت زعفران حدود 38 کیلوگرم زعفران برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهندس شهریار قاسمی با اعلام این خبر افزود: بیشترین سطح کشت محصول زعفران این شهرستان به ترتیب مربوط به دهستان‌های چقانرگس، کوزران، سرفیروزآباد، بیلوار و ماهیدشت است.

قاسمی با بیان اینکه زعفران تولیدی کرمانشاه کیفیت بالایی دارد، تصریح کرد: با کاشت آرمانی زعفران و رعایت نکات فنی و همچنین در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی، عملکرد زعفران تا 4.5 کیلوگرم در هکتار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مستندات تاریخی شهرستان کرمانشاه مهد تولید و کشت زعفران در کشور بوده است، افزود: این محصول به علت آب و هوای مطلوب و خاک مناسب به راحتی در شهرستان کرمانشاه قابل کشت است و تلاش می‌کنیم تا دوباره کشت این محصول احیا شود.

قاسمی در پایان از کشاورزان زعفران کار درخواست کرد برای تقویت پیازها و افزایش میانگین عملکرد این محصول در سال آتی پس از برداشت گل 50 تا 100 کیلوگرم کود ازته در هر هکتار در دو نوبت همزمان با آبیاری دوم (زاج آب) در مزارع زعفران استفاده کنند و همچنین تا نیمه اول اردیبهشت ماه در چند نوبت نسبت به محلول پاشی مزارع زعفران با ریزمغذی‌های مناسب اقدام کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، اراضی ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.