رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین مبهم در سرمایه‌گذاری‌های خارجی که مشکلاتی را در سال‌های اخیر به وجود آورده، بازنگری شده و برطرف می‌شود.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛اظهار داشت: فراکسیون سرمایه‌گذاری برای توسعه کشور شکل گرفته که تا به حال دو جلسه آن برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر فراکسیون سرمایه‌گذاری ابزارهای متنوع تجهیز منابع مالی بین‌المللی، اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی مورد بحث قرار گرفت.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و نقش سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: فراکسیون سرمایه‌گذاری بر رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تاکید دارد.

جعفری‌بنه خلخال همچنین افزود:‌ در جلسه فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس که با حضور اعضای سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، این نکته مورد تاکید قرار گرفت که قوانین موجود در مورد سرمایه‌گذاری خارجی که دارای ابهام هستند با مشورت اعضا مورد تجدید نظر قرار گیرند.

نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در جهان یک مسابقه بین‌المللی ایجاد شده که در این راستا مشوق‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، لذا پیشنهاد می‌شود در ایران نیز از مشوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر استفاده شود.

وی گفت: طبق برنامه 20 ساله توسعه کشور ایران باید در سال 1404 به عنوان کشور نخست منطقه قلمداد شده و رشدی هشت درصدی در اقتصاد خاورمیانه به دست آورد که این موارد مستلزم جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اگر خواهان رشد اقتصادی کشورمان هستیم چاره‌ای جز ایجاد و اعمال مشوق برای جذب سرمایه‌گذاری نداریم از این رو فراکسیون سرمایه‌گذاری می‌تواند به جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری در کشور کمک کند.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس در ادامه افزود: فراکسیون سرمایه‌گذاری با کمک تمامی نیروها، مدیران و کارآفرینان برتر می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور شود.

انتهای پیام/ ش ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.