معاون اول دستگاه قضا گفت: حماسه اقتصادی در کشور در گرو مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی و ایجاد بسترهای امنیت اقتصادی تحقق می‌یابد که همه باید در این زمینه تلاش و کوششی جدی و واقعی داشته باشیم.

سید‌ابراهیم رئیسی دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بعد از تحقق حماسه سیاسی در 24 خرداد این بار نوبت خلق حماسه اقتصادی در کشور است که این امر در گرو تعامل قوای سه‌گانه و همچنین همکاری و همراهی خوب و دلسوزانه مدیران و مسئولان تحقق می‌یابد به طوری که دستگاه قضایی نیز آماده مبارزه با مفاسد اقتصادی و برقراری امنیت پایدار در مسیر جذب و جلب سرمایه‌گذاران و حرکت‌های نوین اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام هیچ مفهومی به گستردگی عدالت تبیین و تاکید نشده است، تصریح کرد: بعد از اصل توحید بی‌تردید در آیات و روایات الهی و ائمه اطهار مفهوم عدالت به شکل گسترده و با مبنای عقلی مطرح شده چرا که مفهوم عدالت این است که همه چیز در سر جای خود باشد و همه با شناخت حق با یکدیگر برخورد و رفتار داشته باشند.

رئیسی خاطر نشان کرد: همه سطوح مدیریتی، اجرایی و کارکرد ما باید قانون و حق را نمایان کند تا در کنار علم و دانش واقعی و پیشه کردن تقوای الهی بتوانیم با معرفت و راهیابی به حقیقت مسئله اصالت و حقانیت مسائل را مطرح کنیم.

معاون اول دستگاه قضا در ادامه افزود: در کنار توجه و اتخاذ به حق تعالی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت اعتماد به نفس حاصل شده و قضاوت عادلانه در جامعه انجام می‌شود که ما در این رابطه نیازمند اتکال به خدا و تضرع به درگاه الهی هستیم.

وی با برشمردن برخی از ضمانت‌های اجرایی در ضمانت‌های اجرای قانون و عدالت بیان کرد: یکی از این مبانی توجه به نظارت و کنترل سیستمی است چرا که اگر این نظارت و کنترل در کنار اعتمادآفرینی نباشد امکان تحقق عدالت وجود ندارد


.

انتهای پیام/ش ك

برچسب ها: اردبیل ، مبارزه ، با ، مفاسد ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.