مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رشد صنایع تبدیلی ضمن توزیع پذیر و اقتصادی تَرنمودن کشاورزی تحریکی برای ایجاد کارخانه و به دنبال آن کشت محصول و در نهایت ایجاد امیدواری در کشاورزان خواهد بود.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز افزود: کاهش ضایعات و ایجاد امنیت غذایی را می توان از دیگر وظایف صنایع تبدیلی دانست.

وی تصریح کرد: هدفی مهم تر از نگه داشتن کیفیّت محصول تولیدی در صنایع کشاورزی وجود ندارد.

برنو ادامه داد: آذربایجان شرقی پیشینه درخشانی در صنایع تبدیلی دارد و قبل از رونق گرفتن با شکل گیری سازمان های دولتی و تشکّل ها، صنایع تبدیلی رواج داشته است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب این صنایع در آذربایجان شرقی افزود: در تلاش هستیم تا تمامی محصولات تولیدی استان را در حد مطلوب فرآوری کنیم و یک نوع از فرآیندهای تبدیلی را بگذرانند.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کشاورزان ارزش افزوده مناسبی را پس از برداشت در صنایع تبدیلی از آن خود می کنند یادآور شد: در سال های اخیر از طریق دولت و بنگاه های اقتصادی زودبازده تسهیلات درخور توجّهی به صنایع تبدیلی اختصاص یافته و بسترهایی برای فعالیت کشاورزان مهیّا شده است./س

برچسب ها: رشد ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.