چشمه های آبگرم ریگان ظرفیتی مناسب برای جذب گردشگر و توریست درمانی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، در چندین استان کشور چشمه های آبگرمی وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی به دلیل خواص درمانی این چشمه ها به آنجا سفر می کنند و این امر علاوه بر رونق گردشگری ، سودی را نیز عاید ساکنان منطقه می کند.

شهرستان ریگان یکی از مناطق کشور است که سالانه میزبان گردشگران زیادی برای آب درمانیست و نبود امکانات و زیرساختهای مناسب سبب شده این گردشگران به خوبی نتوانند از خواص این چشمه ها استفاده کنند.

قدیمی ترین و مشهورترین آبگرم شهرستان ریگان چشمه های آبگرم گریچ است که روزانه گردشگران زیادی از آن استفاده می کنند.

این چشمه ها دارای خواص گوگردی بوده و طبق بررسی های کارشناسان برای درمان انواع بیماریهای پوستی و مفصلی مناسب است که می توان با ایجاد امکانات و سالن های تخصصی و افراد متخصص راه را برای ورود گردشگران به این منطقه هموار کرد.

تاسیسات گردشگری، استخر، امکانات رفاهی و تفریحی و فضای سبز از مهمترین کمبودهای چشمه های آبگرم شهرستان ریگان است که با ایجاد و توسعه آن می توان بخش خصوصی را نیز در این مجموعه فعال کرد.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: در این شهرستان چندین آبگرم وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به آبگرم های گریچ و دهکن اشاره کرد.

محمد صادق داد الله پور افزود: روزانه بیش از 20گردشگر از آبگرم مشهور ریگان در گریچ بازدید و از این آب برای درمان بیماریهای خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه منطقه گریچ یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد شهرستان ریگان است،خاطرنشان کرد: وجود نخلهای زیبا و قدیمی در کنار این آبگرم بر زیبایی این منطقه افزوده واین منطقه به یکی از مناطق گردشگری این شهرستان تبدیل شده است .

وی گفت: با توجه به اینکه جاده این آبگرم خاکی است و جاده منطقه زلزله زده چاه قنبر از کنار این آبگرم می گذرد، تاکنون 5کیلومتر آن آسفالت و40کیلومتر آن تسطیح و زیر سازی شده که به زودی با تأمین اعتبار آسفالت می شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان با اشاره به آبگرم منطقه دهکن افزود: این آبگرم به دلیل اینکه در مسیر روستای هدف گردشگری کوهشاه قرار دارد ، مسافران زیادی از آن استفاده می کنند.

فرماندار شهرستان ریگان نیز به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: وجود آبشارها وچشمه های جاری در مناطق کوهستانی ریگان و روستاهای هدف گردشگری از دیگر مناظر طبیعی این شهرستان به شمار می روند.

مجید اعتمادی تصریح کرد: چشمه های آبگرم شهرستان ریگان به دلیل خواص درمانی زیاد یکی از بی نظیرترین آبگرم های شرق استان کرمانند که برای جذب گردشگر نیازمند توجه جدی مسئولان هستند./س

گزارش از:موسی ملائیان

برچسب ها: چشمه ، آبگرم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.