مراسم معرفی و نقد و بررسی کتاب "چهل طوفان" تالیف علی بوذری، تصویرگر و پژوهشگر هنر ایران با مقدمه "اولریش مارزلف" روز دوشنبه 18 آذر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در این مراسم که غلامرضا کاتب نماینده مجلس شورای اسلامی، محمود شالچی طوسی رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و تنی چند از محققین حضور خواهند داشت، مجید غلامی جلیسه؛ کارشناس نسخ خطی و چاپ سنگی به بررسی ابعاد و زوایای مختلف این اثر خواهد پرداخت.
 
کتاب "چهل طوفان" حاوی تصاویر چاپ سنگی کتاب "طوفان البکاء فی مقاتل الشهداء" از جمله انتشارات کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود.
 
"طوفان البکاء فی مقاتل الشهداء" از معدود آثاریست که در دوره اول چاپ سربی، به صورت مصور چاپ شده است.
 
موضوع این کتاب مربوط به زندگانی پیامبر(ص) و امامان شیعه(ع) است اما بخش اعظم آن روایتی داستانی و ساده از رویداد کربلاست. این کتاب به نظم و نثر نگاشته شده و شامل یک مقدمه و چهارده آتشکده است.
 
نویسنده اثر "میرزا محمد ابراهیم متخلص به جوهری" از شعرا و مرثیه‌سرایان قرن سیزدهم هجری است این اثر در دوره قاجار شهرت بسیار یافت و بارها چاپ شده است.
 
یکی از ویژگی‌های طوفان البکاء در چاپ‌های مختلف آن نقاشی‌های پرده‌ای برای عاشورا است که سبب رواج و رونق این کتاب شده است. در واقع این کتاب هنر نقاشی عاشورایی را که هر بخش آن به مناسبت رویدادی شکل گرفته به نمایش گذاشته است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار