حضور طیف خاصی از کاربران معاند با دین و اخلاق در فضای شبکه به اصطلاح اجتماعی فیس بوک گاه اینطور خود را به صورت عریان نمایان می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هنوز دقایقی از مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل و همگروهی تیم ملی ایران و آرژانتین ، نگذشته بود که عده ای تحت عنوان علاقمندان فوتبال با هجوم به صفحه اجتماعی لیونل مسی در فیس بوک پیغام های مختلفی را برای این بازیکن فرستادند که تعداد آن ها فراتر از 300000 پیغام رفته است .



لیونل مسی بعد از انجام قرعه کشی جام جهانی و همگروهی با تیم ملی ایران ، نیجریه و بوسنی  اینگونه به این گروه بندی واکنش نشان داد و نوشت:« قرعه کشی را پیگیری کردم. راستش نمی توان گفت کدام گروه ساده تر است و کدام گروه دشوارتر. تقریبا همه گروه ها ترکیبی از بهترین ها هستند.

وی از هم گروهی با تیم های ایران ، بوسنی و نیجریه اینگونه می گوید:" هیچ حریفی ساده نیست. از همگروهی با این تیم ها خوشبختم و البته منتظر دیدارشان هستیم.

اما نحوه بیان و ابراز احساسات به اصطلاح علاقمندان فوتبال که خود را ایرانی معرفی کرده اند به این اظهارات چنان زشت و زننده بود که واکنش این بازیکن آرژانتینی بارسلونا را برانگیخت به طوریکه با اظهار تأسف از این رفتارهای غیر اخلاقی می نویسد : " من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه ها بسیار غیر دوستانه هستند"

سرانجام امروز هجوم کاربران به صفحه فیس بوک مسی و توهین به وی تا حدی پیش رفت که ستاره آرژانتینی بارسلونا مجبور به مسدود کردن صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک شد .



این رفتارهای زننده کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک به حدی آزار دهنده بوده است که بسیاری از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی که گاه نقدهای جدی به بحث فیلترینگ داشته اند با تشکر از کمیته تشخیص مصادیق مجرمانه از محدود کردن دسترسی این شبکه به اصطلاح اجتماعی اذعان داشته اند که می بایستی هر چه سریعتر با راه اندازی اینترنت ملی از سوء استفاده برخی از افراد که خود را ایرانی می نامند و در حقیقت در جهت لگد مال کردن اخلاق در جامعه ایرانی حرکت می کنند جلوگیری کرد .

این دسته از کاربران شبکه های دیگر اجتماعی با افشای اینکه مافیای گسترده ای در فیس بوک وجود دارد که قصد تخریب شخصیت کاربران ایرانی و مسلمان را دارد و این مافیا پایه گذار محافل ایرانی در فیس بوک اند ، به این موضوع اذعان داشته که همین نمونه برخورد زشت و غیر منطقی با یک بازیگر فوتبال صرف هم گروهی تیمش با تیم ملی فوتبال ایران نشان می دهد که اغلب کاربران فیس بوک که خود را ایرانی می نامند نه تنها از داخل کشور در این شبکه اجتماعی حضور ندارند بلکه به دلیل مخالفت با فرهنگ اخلاق مدار ایرانی سعی در تخریب وجه ایرانی جماعت در حوزه بین الملل می کنند.

روش این مافیای اولیه فیس بوک به اینگونه است که با راه اندازی جریاناتی خلاف اخلاق و عرف در جامعه ایرانی اسلامی ، از سادگی دیگر کاربران اندک و ناآگاه این شبکه اجتماعی سوء استفاده کرده و آنان را به اینگونه رفتارهای نابهنجار که وجه ایرانیان را خدشه دار میکند سوق می دهند.














از سوی دیگر حضور گسترده جریان مشکوک فحاشان و لگدمال کنندگان اخلاق در صفحه یک فوتبالیست غیر ایرانی با این شائبه روبرو شده  که ممکن است این حرکت از سوی برخی از سرویس های فعال امنیتی دول متخاصم در فیس بوک برنامه ریزی شده باشد تا پروژه ایران هراسی که پس از مذاکرات ژنو کمرنگ تر از قبل شده بود با شدت بیشتری دنبال شود. کمااینکه بررسی برخی از اظهارات تخریبی علیه نظام توسط کاربران به ظاهر ایرانی منسوب به این جریان این فرضیه را به شدت قوت می بخشد.



واقعیت حضور طیف خاصی از کاربران معاند با دین و اخلاق در فضای شبکه به اصطلاح اجتماعی فیس بوک گاه اینطور خود را به صورت عریان نمایان می کند این در حالی است که جناب اقای علی جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد ایران می‌گوید، فیس‌بوک و فعالیت در آن، در بسیاری از ارتباطات سالم و درست است!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۲۳:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۳
مسی بهترینه. اون فوتبالیسته و فقط بازی میکنه شغلش اینه.وقتی گل میزنه نه عقده داره نه خصومت وکارش گل زدنه. هر کی توهین کنه به خودش کرده و ادب خودش رو رسونده. مسی هم انسانه نه کشتار کرده نه جنایت که بهش توهین میکنن . واقعا خجالت داره .اون بسیار انسان شریفیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۰ ۲۱ تير ۱۳۹۳
مسی سالاری
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۹:۴۳ ۰۸ تير ۱۳۹۳
مسی در قلب همه ی مردم جهان بخصوص یرانی ها ست
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
خدا اینترنت افراد بی جنبه رو قطع کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
درمورد مطلب آخرفكر مي كنم با پاك كردن صورت مسا له نمي توان آن را حل نمود
Iran (Islamic Republic of)
متاسف
۰۸:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
آیا به خاطر تطهیر فرهنگ ایرانی، نمی شود این ادمهای بی ادب و بی فرهنگ رو تحت پیگرد قانونی قرار داد؟ چرا از حیثیت ایرانی دفاع نمی شه؟
Iran (Islamic Republic of)
ورشا
۰۸:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
واقعا جای تاسفه.........
عده ای برای سرگرمی آبروی ایران و ایرانیارو می برند........
ما به هر خارجی می رسیم از فرهنگ ایرانی میگیم ، چند وقت دیگه در جوابمون میگند آهان ایرانی ها همونایی که مثل مغولا به صفحات اینترنت حمله میکنند....
فرهنگ ؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منبع آگاه
۰۶:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
دارم کم کم متوجه پشت پرده ی این حمله ی زشت می شوم،محکوم کردن فیس بوک و وزیر محترم وزیر ارشاد توسط جناح افراطی
از اول هم مشکوک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
اینها می خوان چهره ایرانیها بد نشان بدهند . افرادی که بد نوشتند بدانند که از حریم ایرانی بودن خارج شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
علی آقا
۰۰:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
سلام برای ایرانی های بی ادب متاسم. البته اطمینان دارم که اینها ایرانی نیستند. چون فرزند ایران بسیار مهربان است و برای هیچ شخصیتش را تکه دار نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
LORD
۲۳:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
مسی عاشقتم ...
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۲:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
باور کنید که بعد از قرعه کشی جام جهانی که به مسی توهین کردند حالم بد شده. این موضوع که در جهان این همه بازتاب داشته سایر کشورها دیدشون به ما خیلی بد میشه به نظرم این مورد اصلا ایران هراسی نیست بلکه این کار بعضی افراد بی فرهنگ هست که فقط ادعای تمدن وفرهنگ می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
حرکت اون کاربرای فیسبوک واقعا افتضاح بود و آبروی ایرانیا رو برد.

بخاطر این تحلیل هم خیلی ازتون ممنونم. انقدر خندیدم که دلم درد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۲۰:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
با سلام مگر اقای مسی فارسی بلدند . و این کاره واقعا ناپسند و به دور از شان ایرانی است .شاید هم باشد!
Singapore
امیر
۱۹:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
کو پیج مسی بسته است الان من تو پیجم خالی بند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۵:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
من واقعا خيلي متاسفم بعضي از آدمها چطور فرهنگ غني ايراني رو به سخره ميگيرن حركات ما در شبكه هاي اجتماعي ميتونه آيينه اي از نشون دادن فرهنگ مملكت ما باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا اینایی که فیسبوکو فیلتر کردن دستشون درد نکنه این مثلا فیلتره اینجوری کردن وای به حال وقتی که فیلتر نباشه مسولین فیلترینگ دمتون گرم ما زود قضاوت کردیم وگرنه حق با شما بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
حالا فهمیدم چرا فیس بوک باید فیلتر باشه
United States of America
علیرضا صفری
۱۳:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
querido Messi:
tu eres el heroe de la gente irani. deja todo lo que han dicho! cada sociedad tiene maleducados. la gente irani no son similares.
nos encanta tener una competicion con un equipo bueno de toda la duracion del Futbol.esa nos da honor.
perdona nos. y no pienses que somos similares..
te queremos muchisimos

مسی عزیز: تو قهرمان مردم ایران هستی. هر چی گفته ان و رها کن. هر جامعه ای آدم بی فرهنگ داره. همه ایرانی ها اینجوری نیستند. برای ما بازی با شما خوشاینده. تیم شما یکی از بهترین تیم ها در تمام طول تاریخ فوتباله و ما بهش افتخار می کنیم. ما رو ببخش و فکر نکن که همه مثله همیم. دوست داریم.
Iran (Islamic Republic of)
چوبین
۱۳:۳۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
چرا مسئله رو امنیتی و سیاسی میکنید. یه عده آدم کم جنبه و بی فرهنگ یه چیزیایی گفتن که از فقر فرهنگی کشورمونه.ما از همه لحاظ 150سال از دنیا عقبیم حالا انترنت که مال امروزه و 150سال از ما جلوتر افتاده دست یه مشت ... معلومه نتیجش این میشه.منتظر از این بدترها هم باید باشیم. فقر فرهنگی فقر فرهنگی فقر فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
این بی شعورا همون هایی هستند که میرن استادیوم فحش میدن. این اتفاق بر ای همه بد شده. فکر کن تو ی شبکه جهانی که همه مردم میبینند سیصد هزار نفر برن به ی چهره جهانی فحش بدن . این همه دانشمندامون و نخبه ها دارن چهره ایران رو صلح دوست نشون میدن و زحمت میکشن بعد ی مشت آدم بی سواد(از لحاظ فرهنگی) گند میزنن به همه چیز. از روز اول که اینقدر فوتبال گنده شد و برای مردم مهم جلوه کرد و ی عده همه چیزشون شد فوتبال و براش رگ گردن باد میکردن باید حدس میزد چنین اتفاقاتی میفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
لطفا از این ایران وایرانی دفاع کنید واجازه ندهید ایرانی اصیل وشیعه علی (ع) زیر سوال برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
شماهم می تونید قبول نکنید که این کار ایرانیاس ولی واقعیت اینه ،چون که فرهنگ سازی نشده. و مردمی هم وجود دارن که فقط پول دارن و چیز دیگه ای ندارن و با یه فیلتر شکن سبک میرن توی این جور جاها و آبروی ایران و ایرانی رو می برن.حالا ما چه سعیمون بر این باشه که فیس بوک رو رفع فیلتر بکنیم یا نکنیم !
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
قصد این افراد توهین و تخریب به ملت و کشور ایرانه.
این ها همون کسایی هستن که فتنه 88 رو راه انداختن و حالا به یک نحو دیگه دارن چهره ایرانو تخریب می کنند.

اینها مزدور اسرائیل هستن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
اینایی که فحش دادن نه مسلمونن نه شیعه اینا از اسلام کینه به دل دارن و می خوان اسلام و ایرانو بدنام کنن هر چند پدر و مادر شون مسلمون باشن /پسر نوح با بدان بنشست ......
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۳:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا متاسفم که یه سری ادم تمدن کهن این مملکتو با این رفتاراشون زیر سوال میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
تربیت شدگان جمهوری اسلامی سرکاری با فیس بوک ندارند مشخص است که چه تبپ فکرهای در فیسبوک هستند
Iran (Islamic Republic of)
arash
۱۲:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا در شان یک ایرانی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
mehran
۱۲:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
سلام...من فکر میکنم به دلیل در میان بودن حیثیت ملی این جریان از طریق سیستم قضایی قابل پیگیری است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
نباید خودمون رو گول بزنیم. الان جامعه ی ما به بی اخلاقی مبتلاست و علت اصلی این بی اخلاقی، بیکاری جوانان است. اگه جوان مشغول باشه، تو فیس بوک چه غلطی میکنه
United States of America
رضا
۱۲:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
سلام دوستاایناهمش دروغه کاراسراییل هست.ماایرانیااصلا چنین حرفای زشتی نزدیم ونمیزنیم،وبه تمام شخصیت های ورزشی احترام گذاشته وارزش قایلیم.این حرفای پوچه لطفا گوش فراندهید.باتشکرجباری
Iran (Islamic Republic of)
علی زمانی
۱۲:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا شرم آوره.
برای یه فرد ایرانی زشته که چنین حرهایی رو بزنه.
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
خیلی خجالت کشیدم اگه ی گروه مافیای باشه که هیچ اگه نه که نباید بذاریم ی عده بی شخصیت ابروی بقیه مردم ایران رو ببرن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا شرم آوره
United States of America
reza
۱۱:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
همچین خشمگینش کردن که تنهایی 4گل بهمون میزنه
Iran (Islamic Republic of)
نصف نفر
۱۱:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
آبرو نذاشتن واسمون
حالا مسی رو عصبیش میکنند میاد ده تا گل میزنه به ایران ضایع میشیم رجز خوانی این مدلیش دیگه خیلی احمقانس
حتما دست های پشت پرده ای تو کاره باید این دستهارو رو کنیم برای خیلی ها :)))
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۱:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
همه اين اتفاقات نشان مي دهد كه تصميم نظام بر فيلتر كردن فيس بوك صحيح بوده و در جواب اينها كه ميگويند اين افراد تربيت شده جمهوري اسلامي هستند بايد بگويم كه تربيت شده اين نظام اينقدر شعور و حيا و قيرت دارد كه نه اين حرف ها را بزند و نه عكس خودش رو در برابر ديدگان نامحرمان قرار بده و اكثر كسانيكه از فيس بوك استفاده م كنند همان كساني هستند كه مي خواهند با بي بي سي و... ارتباط برقرار كنند و اين كسانيكه اين كامنت ها را گذاشتند تربيت شده پاي شبكه هاي ماهواره اي هستند
-
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا دشمن از هر راهی و هر شگردی برای تخریب و تحقیر ایرانیان تلاش میکنه باید مسئولین امر یه فکری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
به نظر من فیلترشدن فیسبوک باعث شده عده ای عقده ای دربیان.
Iran (Islamic Republic of)
عاشق کریس
۱۰:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
واقعا ایرانی هایی که دارای فرهنگ و تمدن چند ساله هستن چنین کارهایی رو اصلا قبول ندارن اینا یه مشت خوارج اند از دوستان فیس بوکی میخوام که نذارن چهره ی ما پارسی ها رو تخریب کنن
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۰:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
فقط مي تونم بگم واقعا متعصفم از اين رفتارها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ahmad
۱۰:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
آقا مگه اين بي اخلاقي ها داخل ورزشگاه هاي ايران هم نميشه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۳۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
دلیل این فحاشی ها رو باید در منافع افرادی دید که فحاشی کردن در ورزشگاه ها را برمیتابند.
مردم بر دین امرای خود هستند.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
اشخاصی که از مطالب زشت در فیس بوک و یا هر صفحه مجازی علیه مسی یا هر ورزشکار وغیر ورزشکار استفاده کن ایرانی نیست.