عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبقاتی شدن بزرگراه صدر از منظر فن اجرای سازه ای بی نظیر و بدون نقص است، گفت: طبقاتی شدن بزرگراه صدر موجبات توسعه حمل و نقلی عمومی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدسالاری بیان کرد: طبقاتی شدن بزرگراه شهیدصدر را می توان از دو منظر بررسی کرد؛ نخست بخش مهندسی است که اجرای آن توسط متخصصان داخلی صورت گرفته و دوم تاثیرات آن بر حمل و نقل عمومی است. از منظر نخست باید گفت اجرای این سازه به این شکل و با استفاده از توان مهندسان و متخصصان داخلی یک اقدام بی نظیر و بدون نقص بوده است، همچنان که این پروژه از نظر مدت زمان اجرا کارنامه قابل قبولی دارد.

وی در ادامه و در تشریح دیدگاه دوم افزود: اما آنچه که قابل بحث و بررسی است، هزینه کرد و تاثیر دوطبقه شدن بزرگراه صدر بر حمل و نقل عمومی و وضعیت ترافیک است. گرچه انتقادهایی از این منظر به این پروژه وارد شده بود اما با توجه به احداث خط بی.آر.تی در طبقه زیرین این بزرگراه باید گفت احداث چنین سازه ای در راستای تحقق اهداف طرح جامع حمل و نقل بوده است.
 توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اهداف مهم مدیریت شهری است. پس امکان ایجاد چنین امری یعنی تحقق اهداف مدیریت شهری. بنابراین می توان گفت دو طبقه شدن بزرگراه صدر در مغایرت با اهداف مدیریت شهری نبوده است .

این عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در پایان تصریح کرد: امروزه توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین نیاز ابر شهری مانند تهران است و باید در جهت تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار بگیریم . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار