بازرس سازمان نظام روانشناسي منطقه دو كشورگفت: معنويات در ارتقاء سطح سلامت افراد نقش بي بديل دارد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،دكتر حميد اصغري پورافزود: در كشور ما روانشناسي بر گرفته از ارزش‌هاي ديني است و معنويات به ويژه زيارت ائمه اطهار(ع) در ارتقاء سطح سلامت روان افراد و جامعه نقش موثري دارد.

وي گفت: از آن جايي كه تا كنون در خصوص مسئله مهم روانشناسي اسلامي-ايراني، مطالب، وتحقيقات چنداني صورت نگرفته است و كمبود اين موضوع در خدمات مشاوره‌اي هميشه احساس مي‌شود، آستان قدس رضوي به اين مقوله ورود پيدا كرده است.

اين مشاور خانواده بيان داشت: كارشناسان، مشاوران ديني و صاحبان فن با هم‌انديشي حوزه و دانشگاه مي‌توانند به بررسي مطالبي كه برگرفته از فرهنگ و ارزش‌هاي ديني و اسلامي ماست، بپردازند.

اين مدرس دانشگاه همچنين عنوان كرد: در بحث روانشناسي و مشاوره با رويكردهايي مواجه مي‌شويم كه در آن فرهنگ و ارزش‌هايي كه در شريعت اسلام تعريف شده است به طور كامل رعايت نشده و برگزاري اين گونه همايش‌ها در ارائه مشاوره اثر بخش ديني بسيار موثر است.

مدير فني مركز مشاوره آستان مهر وابسته به آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: در اين همايش سعي مي‌كنيم راهكارهاي مفيد و مثمر ثمر مشاوره ديني را از سوي كارشناسان امور مشاوره به جمع زيادي از فعالان اين عرصه ارائه دهيم.

اصغري پور عنوان كرد: ما مي توانيم تلفيقي از متون ديني با روانشناسي در قالب جديد را هرچه مفيدتر و دلنشين تر به جامعه ارائه دهيم.

بازرس سازمان نظام روانشناسي منطقه دو كشور اظهار داشت: در همايش الگوي اسلامي-ايراني مشاوره با محوريت دين و بهداشت روان تلاش بر اين است كه از ظرفيت دين در بومي ‌سازي مفاهيم، روش‌هاي مشاوره و مباحث روانشناختي استفاده شود.

وي در پايان گفت: از همه علاقه‌مندان و صاحب نظراني كه در مسائل تعليم وتربيت و مشاوره فعاليت دارند دعوت مي كنيم تا فرصت را غنيمت بشمارند و در اين همايش شركت كنند تا از نظرات آنان در اين زمينه استفاده كنيم.

ياد آور مي‌شود: «همايش الگوي اسلامي ايراني مشاوره با محوريت دين و بهداشت روان» به همت مؤسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي از 19 آذر ماه به مدت 3 روز و با حضور استادان برجسته روان‌شناسي حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

برچسب ها: معنویت ، سلامت ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.