معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان: تلاش مسئولان در راستاي پرورش نخبگان به عنوان عنصر اصلي توسعه مطرح است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدعلی طرفه در سومین همایش ملی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی در سال جاری و به دنبال آن استمرار دولت تدبیر و امید، زمینه استفاده از حضور نخبگان در حل مشکلات را فراهم کرده است.

وي با بیان اینکه توسعه و پيشرفت كشور به عنوان يك دغدغه براي نخبگان جامعه مطرح است، يادآور شد: در چند دهه اخیر ايران اسلامي به همت نخبگان، اساتید و مهندسان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

طرفه تصريح كرد: هرچند توسعه تحقق یافته با چالش‌های جدی روبرو بوده است اما به جرأت می‌توان گفت جایگاه علمی کشور در سطح جهان به همت نخبگان توانمند ارتقاء یافته است.

وي افزود: امروزه تلاش براي پرورش نخبگان به عنوان عنصر اصلی توسعه است و نخبگان اکنون در همه زمينه‌ها فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای دارند.

معاون عمراني استانداري هزینه های مالی کشور در مسير توسعه را ارزشمند تلقی کرد و گفت: کشور در موضوع مدیریت شهری با مشکلاتي روبه ور است.

وي خاطر نشان كرد: بوسيله تحقیقات و برگزاری همایش‌های علمی می‌توان گامی در جهت اصلاح چالش‌های پیش روی کشور در مباحث مربوط به توسعه پایدار برداشت.

وي بی توجهی به نخبگان و تدبیرهای علمی را عامل مشکلات موجود در استان دانست و تصریح کرد: اکنون استان با مشکلاتی از قبیل مشکلات آب، هوا و مدیریت شهری روبروست که سرعت پیشرفت استان را کند كرده است.

معاون استاندار اصفهان توجه نداشتن به مدیریت بخش آب را عامل بحران بوجود آمده در آب استان بیان کرد و ادامه داد: دلیل بوجود آمدن مشکلات آلودگی هوا نيز، توسعه نامتوازن صنعت و توجه نکردن به ظرفیت‌ها است.

وي ضمن بيان اينكه حل مسائل مدیریت شهری،‌ هماهنگی بین متولیان استان از جمله شهرداری، استانداری و بقیه دستگاه‌ها را می‌طلبد،‌ابراز اميدواري نمود كه در این دوره طرح هایی که به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و منابع، سرعت کندی داشته است به ثمر برسد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.