معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:در حال حاضر مردم تهران از چهار گوشه شهر كه وارد شوند مي توانند مساجد ايجاد شده را ببينند.

امرودي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود : طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته ساخت ۴۰۰ مناره  در دستور كار مديريت شهري  قرارفته بود كه تاكنون موفق به ساخت ۱۶۵ دومناره شده ايم.
 
وي با اشاره به اينكه در سال ۹۰ بحث عطا زمين به ۷۲ مسجد اعلام شد تصريح كرد: روند اجرای پروژه ساخت ۷۲ مسجد در پایتخت مطلوب بوده وساخت مساجد در مناطق یک، ۴، ۱۸، ۲۲، ۷،۲۱ و ۸صورت گرفته است.

امرودي با اشاره به اينكه تملك ۷۲ مسجد در تهران  انجام شده و واگذاري اغاز شده افزود: در منطقه یک ۳ مسجد، منطقه چهار ۱۸ مسجد، منطقه هفت ۲ مسجد، منطقه ۲۱ سه مسجد، منطقه ۲۲ ، چهارده مسجد، منطقه هشت ۴ مسجد و در منطقه ۱۸ ، هفت مسجد ساخته خواهد شد.

وی گفت: در مناطق مذکور مراحل تملک زمین و انتخاب هیات امناء انجام و عملیات ساخت در این ۶ منطقه انجام شده است .

وي تصريح كرد: در دیگر مناطق نیز مراحل مربوط به انتخاب و تملک زمین، انتخاب هیات امنا، تهیه نقشه و گودبرداری و فوندانسیون با توجه به اهتمام ویژه شهرداری تهران برای اجرای این طرح در حال انجام است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  گفت: در خصوص مسجد ۷۲ تن میدان آزادی  نيز جز مساجد بزرگي است كه در اين مكان ساخت شده و افراد در همان ابتداي ورود به شهر از اين در گاه  ورودي با شهري با المان هاي اسلامي روبرو ميشوند.
 
وي گفت:شهرداري تهران قصد دارد پوستين نو براي پايتخت بدوزد. از پياده راهسازي در برخي خيابان هاي مركزي شهر گرفته تا اتوبان هاي دو طبقه و پيوند زدن بزرگراه هاي شلوغ پايتخت با تونل هاي عظيم زيرزميني. اما بخشي از فعاليت هاي شهرداري تهران، هم با مسائل اعتقادي و مذهبي سر و كار دارد.
 
امرودي در پاسخ به اينكه  كه شهرداري تهران، بودجه بسيار عظيمي را براي ساخت مسجد  در پايتخت،.صرف كرده در حالي كه حمل نقل عمومي با مشكلات زيادي روبرو است گفت: اين حرف اشتباه است چرا كه ظاهر هر شهر نشان هويت و عقايد مردمان ان است و ما بايد  تلاش كنيم تادر جامعه اسلامي خود المان هاي مذهبي را افزايش دهيم
 
وي افزود: قرار است در تهران، هر ۵۰۰ متر، يك مسجد ساخته شود. قاليباف درباره محلاتي كه فاصله مساجد آنها بيشتر از ۵۰۰ متر است، اظهار كرده در نقاطي كه به طور مثال در فاصله ۲ تا ۳ كيلومتري هم مسجد وجود ندارد ساخت.
 
مساجد در اولويت خواهد بود. حتي در مناطقي كه زمين خالي نداشته باشيم نسبت به واگذاري زمين و ساخت مسجد اقدام خواهيم كرد.

امرودي افزود: زيبا سازي فضاهاي شهري نيز بخش مهمي از فعاليت هاي شهري محسوب ميشود و ساخت مناره براي مساجد نيز يكي ديگر  از اين كارهاست مانند درخت كاري ها و كاشت لاله در فصل بهار و  نصب بنر ها اما صرف اين هزينه ها نه تنها اشتباه نيست بلكه لازم ضروريست

وي خاطر نشان كرد:تمامي هزينه هاي شهرداري نبايد صرف حمل نقل شود در حال حاضر هم هزينه هاي مناسبي برابي ساخت مترو تونل در شهر شده وبزودي شاهد افتتاح پل صدر نيز خواهيم بود و اين نشان دهنده اين است كه شهرداري با برنامه ريزي مناسب در سطح شهر فعاليت ميكند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: ساخت ، مساجد ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار