آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک بالغ بر 448 میلیون دلار بوده که در این بین کفپوش‌های ماشینی صدرنشین صادرات صنایع نساجی و پوشاک طی 8 ماه اول سال 1392 می باشد.

حائري دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس آمار اعلامی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور طی 8 ماه نخست سال جاری بالغ بر 448 میلیون دلار بوده که در این بین، کفپوش‌های ماشینی با ارزش صادرات 204 میلیون دلار، بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده‌اند. لازم به توضیح است که مقصد صادراتی کفپوش‌های ماشینی عمدتاً کشورهای همسایه بوده است.

حائری در ادامه افزود: انواع الیاف به ارزش 50 میلیون دلار و انواع پوشاک با ارزش 45 میلیون دلار به ترتیب رده‌های دوم و سوم به لحاظ بیشترین ارزش صادراتی طی مدت مذکور را دارا هستند.

وی تصریح کرد: طی همین مدت، واردات انواع الیاف، منجمله پنبه، با ارزش 407 میلیون دلاری، رتبه نخست را به لحاظ بیشترین ارزش واردات به خود اختصاص داده که در این بین ارزش واردات پنبه به کشور در حدود 80 میلیون دلار بوده است.

دبیر انجمن صنایع نساجی ارزش واردات نخ و پارچه را نیز به ترتیب بالغ بر 247 میلیون دلار و 223 میلیون دلار بیان داشت.

 وی ادامه داد: شایان ذکر است که در 8 ماه اول سال جاری، ارزش وارداتی انواع پوشاک به کشور از طریق مبادی رسمی در حدود 1.5 میلیون دلار بوده که مقدار قابل توجهی نمی‌باشد.

حائری افزود : طی همین مدت، ارزش واردات ماشین‌آلات نساجی به کشور نیز در حدود 137 میلیون دلار بوده که برای نوسازی و توسعه صنایع نساجی و به روز ماندن آن کافی به نظر نمی‌رسد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صادرات ، نساجی ، کفپوش ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار