پیرموذن در نطق میان‌دستور؛

با رجزخوانی‌ و مناظره طلبی‌، کام شیرین ملت را تلخ نکنید

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: با رجزخوانی‌ها، به مناظره طلبی‌ها، تندروی‌ها و ایجاد شکاف میان سه قوا کام شیرین ملت را تلخ نکنید، تا کی باید منتظر شویم که مدیریت‌ها ناآشنای تازه به دوران رسیده سیاست آزمون خطا را با هزینه کیسه ملت ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "کمال‌الدین پیرموذن" نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 17 آذر) در نطق میان دستور خود با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) و تبریک 16 آذر روز دانشجو، اظهار داشت: حرکت مقتدرانه دانشجویی در ایران اسلامی از بلوغ و عقلانیت برخوردار بوده و دانشگاه همواره در عرصه مقتدرانه جامعه ما جایگاه بس برجسته و تاثیرگذار داشته و به قول امام(ره) مبدا تحولات است.  
 
وی افزود: از رئیس‌جمهور و دولت به خاطر تقدیم به موقع لایحه بودجه سال 93 تشکر می‌کنم، بودجه شفاف واقع گرا و عملیاتی و جامع ما نگاه متوازن استان‌ها و توجه به فاینانس و سرمایه گذاری‌ها است.
 
پیرموذن تاکید کرد: دستگاه قضا کار خود را در خصوص رسیدگی به موقع، دقیق و قاطع به گزارش تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی ارائه کند، ایران امروز آینده مشترک همه ماست و تحقق حماسه اقتصادی اصل و فرض است، لذا به آن اهتمام ورزید.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: با رجزخوانی‌ها، به مناظره طلبی‌ها، تندروی‌ها و ایجاد شکاف میان سه قوا کام شیرین ملت را تلخ نکنید، تا کی باید منتظر شویم که مدیریت‌ها ناآشنای تازه به دوران رسیده سیاست آزمون خطا را با هزینه کیسه ملت ادامه دهند.
 
وی افزود: نمایندگان مجلس طبق سوگند خود موظف به پایداری از حقوق ملت هستند و ملزمند از اختیارات قانونی خود استفاده کافی کنند.

پیرموذن گفت: حق داشتن محیط زیست سالم یکی از حقوق اساسی بشر است، بحران‌های زیست محیطی کشور خصوصا آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و خشک شدن دریاچه‌ها و تخریب جنگل‌ها نشان از عدم هماهنگی و مشارکت میان مجلس و دولت برای کاهش این آلودگی‌ها و بحران‌ها است.  
 
عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست اظهار داشت: نفس تهران و کلان‌شهرها از آلودگی هوا و پدیده مضر ریزگردها به شماره افتاده است، موج جدید سرطان در تهران و شهرهای صنعتی کشور ناشی از آلودگی هوا سالانه جان 5 هزار نفر از هموطنان را می‌گیرد، کشور ما ایران خسارتی حدود 8 میلیارد دلار در خصوص آلودگی هوا متحمل می‌شود که این آمار و ارقام هر سال افزایش چشم گیری دارد.  
 
پیرموذن گفت: اما عموم صاحب منصبان کشور اعم از مجلس و دولت به هیچ وجه به این امر که از حقوق و مطالبات ایرانیان است توجه کافی به عمل نمی‌آورند و کماکان باد و باران آلودگی هوای ایران را مدیریت می‌کند.  
 
این نماینده استان اردبیل خطاب به استاندار خوزستان تاکید کرد: استاندار خوزستان فرافکنی و توجیه نکنید، این بحران ملی و آلودگی هوا در این استان یک عزم ملی و ضرورت تهیه لایحه و طرحی جامع برای هوای پاک در بودجه سال آتی را می‌طلبد.  
 
عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: نیاز روزانه کشور به 70 میلیون لیتر به بنزین یورو 4 است، در حال حاضر وزارت نفت 15 میلیون لیتر در کشور توزیع می‌کند، لذا باید از هر محلی که ممکن است در این خصوص چاره‌سازی کنیم، هم‌چنین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای یورو 4 کند.  
 
وی اضافه کرد: مجلس در اسرع وقت با ارائه طرح سه فوریتی زمان معاینه فنی خودروها را از 5 سال به یک سال تقلیل دهد و به اتفاق سایر بخش‌های دولتی به داد شهروندان برسد.  
 
این نماینده مردم اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان واقف‌‌اند که مشکلات کشور حاصل سوء مدیریت‌های داخلی و محدودیت‌های خارجی است که به دولت کنونی به ارث رسیده لذا باید در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، نطق ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار