رژيم صهيونيستي و تشکيلات خودگردان فلسطين با طرح پيشنهادي آمريکا درباره اقدامات امنيتي در کرانه باختري رود اردن در چارچوب حل مناقشه منطقه و امضاي توافقنامه نهايي صلح ميان تل آويو و رام الله مخالفت کردند .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري سما ، راديو  رژيم صهيونيستي اعلام کرد موشه يعلون  وزير جنگ رژيم صهيونيستي گفت :ما با بخش زيادي از مفاد طرح پيشنهادي آمريکا درباره اجراي تدابير امنيتي در کرانه باختري  رود اردن مخالفيم.

 موشه يعلون به راديو عبري زبان رژيم صهيونيستي گفت :در طرح پيشنهادي آمريکا بر خروج ارتش اسرائيل از بخش وسيعي از اراضي فلسطين در کرانه باختري رود اردن به غير از غور اردن تاکيد شده است ،که ما با آن به شدت مخالفيم .

 يعلون افزود نصب دستگاه هاي پيشرفته براي اطلاع رساني و سيستم هاي هشدار دهنده ، درکرانه باختري رود اردن کافي نيستند و ارتش اسرائيل بايد از آزادي عمل‌کامل در همه اراضي فلسطين برخوردار باشد تا بتواند در مواقع ضروري حملات احتمالي گروه هاي مسلح و مقاومت فلسطيني را شناسايي و خنثي کند .

 وزير جنگ رژيم صهيونيستي افزود  تل آويو  همچنين با حضور نيروهاي امنيتي وابسته به  تشکيلات خودگردان در گذرگاه‌هاي مرزي  مخالف است .

 شبکه دو تلويزيون اسرائيل ديروز در گزارشي بخش هايي از مفاد طرح امنيتي آمريکا را اعلام کرد .

آمريکا در اين طرح پيشنهاد کرد گذرگاه‌هاي مرزي مشترک اسرائيل و فلسطين در منطقه  الاغوار برپا شود. 

آمريکا  در اين طرح  اعلام کرد  واشنگتن از طريق  نصب سيستم هاي پيشرفته و نيز هواپيماهاي بدون خلبان بر مرزهاي اسرائيل  نظارت خواهد کرد .گفتني است تشکيلات خودگردان فلسطين نيز طرح امنيتي آمريکا را رد کرد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار