هدف نهایی اسلام، برقرار عدالت نیست؛ بلکه عدالت، مقدمه ای برای رسیدن انسان به معرفت ا... است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،آیت ا... محمد تقی مصباح یزدی در جمع فعالان جبهه پایداری استان خراسان رضوی گفت: اگر به اتفاقات بشریت بنگریم، حوادث تلخ و شیرینی را می بینیم که نتیجه تلاش های افراد تاثیر گذاردر جامعه بوده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امامخمینی (ره ( با اشاره به ایستادگی گاندی و ماندلا در مقابل ظلم و ستم افزود: این افراد با شعار آزادی و مبارزه با ظلم وستم در مقابل مستکبران قرار گرفتند که اقدام شایستهای است.

آیت ا...مصباح یزدی تاکید کرد: اسلام، نهایت زندگی انسان را برقراری عدالت وآزادی نمی داند، بلکه استقرار عدالت را مقدمهای برای آمادگی برای زندگی در جهان آخرت و معرفت ا... میداند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) رسالت انبیا را آماده سازی بشریت برای زندگی در دیار باقی برشمرد و تاکید کرد:متاسفانه عده ای با مطرح کردن شعار توسعه و رفع گرانی،تنها زندگی مادی را مد نظرقراردادند و به آخرت توجهی ندارند که این موضوع بر خلاف تعالیم انبیا است.

آیت ا... مصباح یزدی خاطر نشان کرد: زندگی دنیا در بینش اسلامی،به دوران جنینی تشبیه شده است که مقدمه رسیدن به زندگی در جهان آخرت است./س

برچسب ها: عدالت ، مقدمه ، معرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.