رئيس مركز زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني جنوب كشور گفت:همايش علوم‌زمين و آب در استان فارس همزمان با سي‌ و دومين گردهمايي علوم‌زمين و نخستين كنگره بين‌المللي تخصصي علوم زمين برگزار مي‌ شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور، «طهمورث يوسفي » با اعلام اين خبر، افزود :‌با برگزاري موفقيت‌آميز 31 دوره گردهمايي ساليانه علوم‌زمين با حضور انديشمندان، پژوهشگران و علاقه‌مندان عرصه زمين‌شناسي، مخاطرات زمين‌شناختي و اكتشافات معدني توسط  سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور، سي‌ و دومين گردهمايي علوم‌زمين و نخستين كنگره بين‌المللي تخصصي علوم زمين 27 تا 30 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: در اين ارتباط اهميت كاربردي شدن فعاليت‌هاي پژوهشي به ويژه در علوم بين رشته‌اي، ايجاد زمينه‌هاي مناسب در بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي در حوزه علوم‌زمين، ارتقاي سطح بهره‌وري بخش خصوصي و تنوع و پراكندگي مواد معدني در گستره پهناور ايران زمين سازمان را بر آن داشته تا اين دوره از گردهمايي علوم زمين را با رويكرد تخصصي و در سطح بين‌المللي (تحت عنوان سي و دومين گردهمايي و نخستين كنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين) برگزار كند.

رئيس مركز زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني جنوب كشور (مركز شيراز) از زمين به عنوان خاستگاه منابع آب‌هاي زيرزميني ياد كرد و افزود: سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور با برگزاري گردهمايي ياد شده فضايي مناسب جهت ارتباط نزديك متوليان اين امر و تبادل نظر متخصصان اين علم را فراهم كرده تا قدمي موثر در ارائه راهكارهاي مديريتي به منظور توسعه پايدار و بر طرف كردن مشكلات كشور داشته باشد.

به گفته يوسفي؛ انتخاب موضوعات بين رشته‌اي و كاربردي در سي‌ و دومين گردهمايي علوم‌زمين و نخستين كنگره بين‌المللي تخصصي علوم زمين با توجه به شرايط زمين شناسي، معدني و اقليمي استان‌هاي كشور بوده، خاطرنشان كرد: رويكرد علوم زمين و آب در جنوب كشور در شيراز با توجه به شرايط و موقعيت جغرافيايي ايران و قرار گرفتن كشور در منطقه خشك و نيمه خشك بسيار مورد توجه خواهد بود.

براساس اين گزارش ؛ سي و دومين گردهمايي و نخستين كنگره بين‌المللي تخصصي علوم‌زمين با رويكردهاي گسترده و به منظور فراهم آوردن زمينه مناسب جهت ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي در زمينه‌هاي مختلف علوم‌زمين و با حضور انديشمندان و محققان عرصه علوم‌زمين از سرتاسر دنيا و به طور همزمان در تهران  و 13 مركز استاني از 27 الي 30 بهمن ماه سال جاري برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان مي‌توانند به منظور كسب اطلاعات بيشتر درباره همايش تخصصي علوم‌زمين و آب در استان فارس به آدرس   http://hg.conference.gsi.ir  مراجعه نمايند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار