سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است پرداخت نقدی یارانه ها نوعی بیکاری پنهان را در جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبد الرضا مصری  می گوید: آنچه تا کنون با عنوان هدفمندی یارانه ها انجام شده هدفمندی نیست، بلکه نقدی شدن پرداخت یارانه ها است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته: در گذشته یارانه به سوخت، بنزین، برق و سایر حامل های انرژی تعلق می گرفت و افرادی که استفاده بیشتری از حامل های انژی داشتند یارانه بیشتری دریافت می کردند.

این نماینده مجلس  معتقد است : پرداخت نقدی یارانه به همه اقشار جامعه  باعث ایجاد تساوی است .

مصری شناسایی خانواده های نیازمند را مهم ترین مشکل پرداخت نقدی یارانه به نیازمندان عنوان کرده است و گفته : در کشور ما بانک اطلاعاتی که درآمد شفاف خانوار ها در آن ثبت شده باشد موجود نیست و ما از درآمد واقعی مردم بی خبریم و این در حالی است که بسیاری از افراد ممکن است درآمدهای جانبی داشته باشد.

مصری نقدی و غیر نقدی بودن پرداخت یارانه را نیز از دیگر موضوعات مطرح شده دانست که هر کدام از این روش ها معایب و محاسن خاص خود را دارد .

وی  معتقد است :ایجاد تورم، افزایش قدرت خرید نقدی و افزایش میل به خریداز پیامد های منفی پرداخت نقدی یارانه ها است . در این صورت مردم پولی که بابت یارانه حامل های انرژی به آنها پرداخت می شود در موارد دیگری صرف می کنند که این امر سیاست های دولت را برای سبد کالای مصرفی مردم به هم می ریزد و مانع از تحقق هدف اصلی قانون هدفمندی یارانه ها می شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی می گوید :پرداخت نقدی یارانه ها باعث ایجاد نوعی بیکاری پنهان در جامعه شده است چرا که در گذشته بسیاری از خانوادها خصوصا در بخش های روستایی و عشایری برای هزینه های خود مجبور به کار بودند، اما با هدفمندی یارانه ها مبلغ نسبتا زیادیبه صورت ماهانه به حساب آنها وازیر می شود./.س



برچسب ها: کرمانشاه ، پرداخت ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.