در این گزارش با اسرار ماجرای جمع شدن آب در مزار حضرت رقیه(س) آشنا می‌شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پس از شهادت امام حسن(ع) بنا به وصیت ایشان به دلیل اینکه همسرشان "ام اسحاق" تنها و بی‌سرپرست نماند، امام حسین(ع) با ام اسحاق ازدواج کرده و از ایشان صاحب فرزند دختری به نام "فاطمه صغیره" شدند پس از یک سال ام اسحاق بر اثر بیماری درگذشت و کفالت فرزند او را حضرت زینب(س) به عهده گرفت.

فاطمه صغیره سومین دختر امام حسین(ع) همان دختر سه ساله عاشورا حضرت رقیه(س) است. ایشان در دامان پر مهر حضرت زینب(س) پرورش یافت.

سید ابراهیم دمشقی و خانواده‌اش در عالم رویا خواب حضرت رقیه(س) را می‌بینند در خواب از سید ابراهیم خواسته می‌شود که به نزد والی شام برود و از او بخواهد که قبر را تعمیر کند زیرا داخل قبر آن حضرت آب جمع شده و جسم مطهر ایشان معذب بود والی شام با مطلع شدن از این جریان از علما شیعه و سنی خواست که غسل کنند و در نزد مرقد آن حضرت جمع شوند و قرار بر این شد که قفل به دست هر شخصی باز و متصدی نبش قبر و تعمیر آن شود.

قفل تنها به دست سید ابراهیم دمشقی که نسبش منتهی به سید مرتضی علم‌الهدی است باز شد و بدن شریف حضرت رقیه(س) را به مدت سه روز از قبر خارج کردند و به تعمیر آن پرداختند.

پنجم صفر سال 61 هجری قمری در خرابه شام حضرت رقیه(س) به یک باره از خواب بیدار شد و سپس سراغ پدر بزرگوارشان را گرفت.

در این هنگام ماموران سپاه یزید ملعون سر مبارک امام حسین(ع) در مقابل ایشان قرار دادند.

حضرت رقیه(س) از شدت حزن و اندوه بسیار به شهادت رسید.
 
گزارشی از زهره کلهر
برچسب ها: حضرت رقیه ، آب ، مزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار