نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای دریاچه ارومیه باید توسط مسئولان در اولویت قرار گیرد.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هر دشت و کویری که در مناطق مختلف کشورمان آباد شود، به نفع کشور و متضمن منافع اقشار مختلف جامعه است.

وی ادامه داد: اعم از اینکه این پروژه‌ها در آب‌های خلیج فارس، دریای مازندران و یا نقطه‌ای دیگر تعریف شده است، باید با پشتکار به مرحله گذاشته شود.

قاضی‌پور بر لزوم اولویت‌بندی مشکلات موجود تاکید کرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه باید توسط مسئولان استانی و ملی در اولویت گذاشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای آن و جلوگیری از خشک شدن این تالاب بین‌المللی منافع همه کشور را تضمین می‌کند، پس باید به راه‌های رفع این معضل جدی‌تر پرداخته شود.

قاضی‌پور با اظهار به اینکه انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه، نظر مطالعه شده وزارت نیرو است، ادامه داد: این روش ارزان‌ترین و سهل‌ترین راه انتقال آب محسوب می‌شود، این راهکار مانع خشک شدن کامل دریاچه ارومیه می‌‌‌شود.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه نباید برای احیای دشت‌های مناطق دیگر اجرایی شود، اظهار داشت: پروژه‌ها و اعتبارات اختصاص یافته برای احیای این دریاچه فقط باید در این زمینه به کار گرفته شود، تا نتایج مورد انتظار به دست آید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.