مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل گفت: با خرید و حمل دستگاه پیشرفته آیلس(کت ۲) به زودی فرودگاه اردبیل مجهز به این دستگاه شده تا در هوای مه غلیظ در نشست و برخاستن هواپیماها مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی صفایی افزود: فرودگاه اردبیل سال هاست که با 2 مشکل در نشست و برخاست مطلوب و مناسب هواپیماها رو به روست که یکی وزش باد شدید و دیگری نشستن مه غلیظ در منطقه واقع در فرودگاه اردبیل است که برای حل مشکل اول سعی شده است با احداث باند متقاطع تا حدود زیادی این مشکل برطرفشده که مشکل دوم نیز با نصب دستگاه آیلس تا پایان امسال برطرف می شود.

وی با تاکید به این که در نیمه اول امسال از طریق فرودگاه اردبیل بیش از 110 هزار مسافر جا به جا شده است بیان کرد: بیش از 6 هزار مسافر مربوط به پرواز حج بوده و مابقی نیز مربوط به جا به جایی مسافران داخلی به ویژه در مسیر اردبیل تهران بوده است.

مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل از برقراری پرواز مستقیم اردبیل به عتبات عالیات خبر داد و افزود: 23آذر ماه پرواز اردبیل-نجف اشرف دایر می شود و ما با همکاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قادر خواهیم بود این پروازها را در طول هفته به صورت مستمر انجام دهیم.

صفایی گفت: در طول هفته 42 پرواز داخلی از طریق فرودگاه اردبیل برقرار شده و انجام می شود که این پروازها بیشتر در مسیر تهران-اردبیل و بالعکس و اردبیل-مشهد و بالعکس است.

وی توسعه صنعت حمل و نقل هوایی را یکی از زیرساخت های توسعه استان اردبیل بیان کرد و گفت: ما بسیار علاقه مند هستیم که از طریق فرودگاه اردبیل و پارس آباد پروازهایی را به مقصد کشورهای همسایه دایر کنیم که در این زمینه انتظار می رود با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، بتوانیم نتایج مثبت و سازنده ای را به دست آوریم/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، نصب ، دستگاه ، آیلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.