رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اقتدار علمی که جمهوری اسلامی ایران امروز به دست آورده شاکله شکوه این سرزمین در دفاع همه‌جانبه از دستاوردهای ارزشمند اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مسعود گنجی دیروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت:‌ اگر امروز کشور ایران با حرکت‌های جهشی در سنگر علم و دستیابی به فناوری‌های جدید توانسته رتبه 16 را در دنیا به دست آورد در سایه سه دهه مجاهدت و دفاع ارزشمند محققان،‌ دانشجویان، اساتید و برجستگان مراکز علمی در حضور آگاهانه و همیشه بالنده سنگر علمی و پیشرفت‌های کشور بوده که ثمرات و نتایج مفیدی را نیز به همراه داشته است.

وی گفت: اگر در اوایل انقلاب فرزندان رشید این ملت با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل با خون و دادن تمام سرمایه‌های خود در برابر دشمنان زبون ایستادند و اجازه ندادند این کشور آماج توطئه‌ها و ترفندهای نظام بیگانه باشد امروز نیز نسل مجاهد و پاینده این شهدا با حضور در سنگر علم و دستیابی به پیشرفت‌های روزافزون تلاش می‌کنند تا بر اقتدار و عظمت این نظام بیفزایند.

گنجی یاد و خاطره 52 شهید دانشجوی این استان را گرامی داشت و خاطر نشان کرد:‌ در ادامه مسیر این شهدا بیش از 75 هزار دانشجو در این استان در بیش از یک‌هزار رشته و 59 واحد آموزشی به تولید علم و حضور در سنگر پیشرفت‌های واقعی کشور هستند که علاوه بر تولید علم، در سنگر مسائل سیاسی و فرهنگی نیز حضور و مشارکتی همه‌جانبه دارند.

وی با بیان ابعاد مختلف حادثه 16 آذر سال 32 و به شهادت رسیدن سه دانشجوی مبارز و انقلابی در اعتراض به حرکت‌های رژیم شاه و دست نشانده‌های غربی و شرقی افزود: همان‌طور که دانشجویان ما در سال 32 اجازه ندادند که این انقلاب آماج اهداف شوم استکبار قرار گیرد امروز نیز دانشجویان انقلابی و ارزشی ما اجازه نمی‌دهند که آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای او در مسائل حساس و خطیر این کشور دخالتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی شعار مرگ بر آمریکا را زاییده تفکر ضد اهریمنی و ضد شیطانی جوانان و نوجوانان غیرتمند این سرزمین توصیف کرد و ادامه داد: دانشجوی ما امروز با بصیرت و رشد واقعی در تمام زمینه‌ها در سنگر دفاع از انقلاب، آرمان‌های اسلام و تحقق شعار پیشرفت و عدالت‌خواهی در دهه چهارم حضور دارد که نتایج آن را امروز در پیشرفت‌های همه‌جانبه کشور شاهد و ناظر هستیم.

گنجی در ادامه یادآور شد: دانشجویان ما در حقیقت ارزشمندترین قشر آگاه و روشن جامعه هستند که در عرصه‌های مختلف شاهد بروز و ظهور همه‌جانبه آنها و همچنین حرکت‌های بنیادین و تحولی هستیم./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، روز ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.