معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالانه علاوه بر تامین انگور مورد نیاز استان و خارج استان پنج هزار تن کشمش نیز تولید می‌شود که حدود 500 تن آن به خارج از استان صادر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک 

احمد اسدی   اظهار داشت: چهار کارخانه کشمش پاک‌کنی در سطح استان وجود دارد که کار تولید، فرآوری و بسته‌بندی کشمش را انجام می‌دهد.

وی افزود: سه واحد فرآوری انگور در شهرستان خنداب و یک واحد کنستانتره انگور و آبمیوه انگور نیز در شهرستان ساوه وجود دارد.

اسدی ادامه داد: بیشتر سطوح باغات انگور استاندر شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه و زرندیه پس از آن در شهرستان‌های شازند، آشتیان و کمیجان به صورت پراکنده وجود دارد.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: فرآورده‌های حاصل از محصول انگور در سطح استان شامل انواع کشمش سایه خشک یا آفتابی، کشمش تیزآبی، آبغوره، سرکه، شیره انگور و باسلق است.

وی خرد بودن، پراکندگی و یکدست نبودن باغات انگور را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: حدود 30 درصد باغات انگور استان درجه یک هستند و مابقی نیاز به اصلاح و جایگزینی دارند.

اسدی عنوان کرد: سالانه میزان تولید انگور با توجه به سطح باغات استان 15 درصد افزایش می‌یابد.

باغبانی معاون مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: با توجه به بحران کم آبی بیشتر به دنبال این هستیم که عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم نه اینکه سطح باغات را افزایش دهیم.

وی استفاده از روش‌هایی چون تغذیه صحیح باغات، چالکوت باغات، محلول پاشی باغات، اصلاح باغات، شناخت روش‌های تغذیه به بهره‌برداران را از جمله اقدامات در راستای افزایش متوسط عملکرد تولید باغات انگور عنوان کرد./س

برچسب ها: کشمش ، صادرات ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.