استاندار استان مرکزی گفت: کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در جامعه نگران کننده است و تلاش برای تغییر این روند وظیفه ای همگانی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی در اراک افزود: یکی از مهمترین مشکلات جوانان برای ازدواج کردن بحث اشتغال است که در این راستا نیز همه دستگاه ها و نهادها باید تلاش مضاعفی به کار گیرند.
استاندار استان مرکزی افزود : طلاق در بروز آسیب های اجتماعی نقش بسیار موثری دارد و نهادهای فرهنگی در کاهش این مهم وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در این نشست گفت: آمار ثبت ولادت در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی، وفات افزایش هفت وشش دهم درصدی، ازدواج کاهش 9 و یک دهم درصدی و طلاق افزایش 10 و هفت دهم درصدی را نشان می دهد.
چقایی افزود: ثبت احوال استان مرکزی در راستای صدور کارت ملی، پوشش و ثبت وقایع ولادت و وفات جزو استان های برتر کشور است.
اختصاص سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد ساختمان ثبت احوال شهرستان اراک، سه میلیارد ریال به ساختمان منطقه یک ثبت احوال شهرستان اراک و سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای صدور کارت هوشمند در استان مرکزی، از مهمترین مصوبات این نشست بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.