دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قوانین کارآمد، پایه توسعه پایدار است و این قوانین باید با حساسیت در حوزه بدنه اجرایی کشور جاری شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آصفری افزود:ریل گذاری هدفمند و قوی مجلس در قانونگذاری، گره گشای مشکلات داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی است.
وی اظهار کرد: دو وظیفه کلان مجلس شورای اسلامی، تصویب قوانین و نظارت است که هردو بیانگر جایگاه ویژه خانه ملت در ارکان بالادستی نظام است.
آصفری گفت: مجلس شورای اسلامی در دوره نهم اقدامات موثری را در حوزه نظارتی داشته و از برنامه های تحقیق و تفحص ، سووال از وزرا و مسوولان کلان کشوری به عنوان ابزار به درستی بهره برده است.
وی افزود: رسالت مجلس شورای اسلامی حرکت در مسیر نیازهای روز جامعه است و امروز که مردم با معضلات جدی گرانی، تورم و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند ، سوگیری مجلس با این مطالبات همخوانی بیشتری دارد.
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از اقدامات موثر مجلس نهم می توان به استفاده از تجارب قانونگذاری در مجالس کشورهای اروپایی و خاورمیانه اشاره کرد که توسط رییس مجلس به مرکز پژوهش ها و کمیسیونها واگذار شده و این امر مشمول تجارب غنی خانه ملت ایران در حوزه قانون گذاری به سایر کشورها نیز می شود.
آصفری اظهار کرد: نمایندگان مجلس به عنوان وکیل مردم وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید به اصول و ارزشهای نظام پایبند باشند و و تمامی ظرفیتها را برای حل مشکلات و پیشبرد حوزه انتخابیه خود بکارگیرند.
وی توضیح داد: امتیازگیری و امتیازدهی و لابیگری پاشنه آشیل هر نماینده مجلس است و نمایندگان مردم بایدشان جایگاه مجلس را حفظ کنند./س
برچسب ها: قوانین ، توسعه ، پایدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.