مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: صندوق حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی در آذربایجان غربی تشکیل خواهد شد.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برای تشکیل صندوق حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی کارگروه تخصصی آن با مشخص کردن اعضا تعیین و مقرر شد این کارگروه تمامی اطلاعات کارشناسی مورد نظر و تمام ظرفیت‌های منابع طبیعی و نیز بهره‌برداران آذربایجان غربی را مشخص کند.

وی ابراز داشت: در این راستا معاونت فنی اداره کل به همراه ادارات جنگل، مرتع، آموزش ترویج و طرح و برنامه مکلف شدند با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط هماهنگی‌های لازم ر انجام دهند تا زمینه‌سازی‌های اولیه برای تشکیل این صندوق مهیا شود.

پیرمرادی عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد چنین صندوقی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید از طریق آموزش‌های ترویجی و توجیه طرح تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی برای همه بهره‌برداران، زیر ساخت‌های لازم برای عضویت و پذیرش در این صندوق آماده شود.

وی اعلام کرد: در آذربایجان غربی بدون احتساب مساحت دریاچه ارومیه حدود 3 میلیون و 340 هزار هکتار عرصه خشکی وجود داشته که از این میزان بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است.

پیرمرادی ادامه داد: از 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی، 2 میلیون و 660 هزار هکتار مرتع و 101 هزار هکتار جنگل بوده که بیشترین مساحت جنگل‌ها در پیرانشهر و سردشت قرار دارد که این جنگل‌ها به صورت طبیعی است.

وی تصریح کرد: با تشکیل این صندوق توان معیشتی تمام بهره‌برداران ارتقا می‌یابد و با واگذاری طرح‌های اجرایی به این تعاونی‌ها عرصه‌های منابع طبیعی به خصوص در حوزه مراتع و جنگل بسیار پویا شده و افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: با مشارکت و به عضویت در آمدن تمامی بهره‌برداران در این صندوق تعاونی خود بهره‌برداران به نوعی صاحبان و سرمایه‌گذاران عرصه‌های ملی خواهند بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.